ze doet 't ook alleen als ik linksom rijd. Verder is ze super braaf en heel fijn in de omgang. Iemand 'n idee hoe ik dat af kan leren? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ze doet 't ook alleen als ik linksom rijd. Verder is ze super braaf en heel fijn in de omgang. Iemand 'n idee hoe ik dat af kan leren? 

WowAmigo schreef:@MirandaFuego: jij hebt wel gelijk, maar sommige paarden zijn nog zo "nieuw" dat lekker bewegen en overal aanraken nog erg bedreigend is en heftige reacties veroorzaakt, zeker de eerste paar keer. Ik begreep dat dit paard ook zo kan reageren, vandaar. uiteraard moeten ze allemaal wennen aan beweging op hun rug, maar gewicht dragen kan eerst ook moeilijk genoeg zijn!
Verder kan het gevoel van een ruiter heel vreemd zijn voor een paard lijkt me, dus misschien is deze wel beledigd dat er zomaar iemand op haar zit! Straffen lijkt me ook niet goed, voorkomen beter.
WowAmigo schreef:Het hangt denk ik ook een beetje van de reactie van het paard af. Bij een nuchterder paard zat ik al veel eerder te wiebelen etc. dan bij eentje die duidelijk nog erg bang was. Op blinde paniek reacties zit ik niet te wachten, dus als ik zoiets vermoed doe ik het gewoon rustig aan, ik zoek het dan niet bewust op. Het laatste paard dat ik inreed was erg bang voor het wisselen van de zweep. Paar keer achter elkaar gedaan, maar het resultaat was dat hij er steeds harder vandoor schoot en gespannen raakte. Tijdje niet gedaan en toen hij wat verder was was het geen enkel probleem.
Maar ieder zijn eigen aanpak natuurlijk, bij mij ging dit goed.
Maarreh, volgens mij zijn we off-topic