Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

whoopylover schreef:Ik zal volgende keer vragen of diegene die hem vasthoud er met de zweep bij wil.
bedankt voor deze berichten

) Foresttravel schreef:lekker probleempje
probeer het met natuurlijk rijden
halster. .

whoopylover schreef:
Met halster wil ik het zeker niet proberen, hij is namelijk BEHOORLIJK lomp. Ik liep ook eerst altijd buiten met hem aan een halster, maar hij is nog zo lomp/speels, hij is gewoon niet te houden.
Met hoofdstelletje in luistert hij al veel beter en kunnen we gezellig samen buiten lopen
Miss. als hij wat rustiger is geworden dat we dan weer eens met halster iets proberen, maar voorlopig is hij nog letterlijk hardleers.
Bramblerose schreef:Besef goed dat paarden niet zulk gedrag zonder reden vertonen. Is het leiderschap goed bepaald tussen jullie? Ziet je paard jou als leider? Ga wat grondwerk doen of laat 'm even 2 weken staan. Komt je paard voldoende buiten, kan hij z'n ei kwijt? Spelen met andere paarden?
en toen kwam hij weer aanrennen.unamie schreef:whoopylover schreef:
Met halster wil ik het zeker niet proberen, hij is namelijk BEHOORLIJK lomp. Ik liep ook eerst altijd buiten met hem aan een halster, maar hij is nog zo lomp/speels, hij is gewoon niet te houden.
Met hoofdstelletje in luistert hij al veel beter en kunnen we gezellig samen buiten lopen
Miss. als hij wat rustiger is geworden dat we dan weer eens met halster iets proberen, maar voorlopig is hij nog letterlijk hardleers.
als je je paard niet onder controle hebt aan het halster
hoe kun je dan controle hebben als je er op zit ??![]()
eerst zorgen dat je hem overal naar toe mee naar toe kan nemen aan een halster
dus grondwerk doen...
pas als je genoeg overwicht hebt kun je hem gaan berijden
dit paard ziet jou duidelijk niet als leider
dat is het grote probleem!!
is zijn gebit al eens behandeld (wolfs tanden eruit)?
runningkawa schreef:want je paard staat nu al met 2 benen bi j Stegeman binnen