Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
frieske schreef:afstraffen..maar zorgen dat je hem niet angstig maakt zodat hij omkiept!
als hij steigerd sla je hem tussen zn oren heel hard zo gaat hij met zn hoofd omlaag

heb haar een paar keer aangepakt en nu kan ik er weer redelijk normaal op rijden. 
. Ik weet niet of het werkt, maar je kunt het altijd proberen hé
) 
... jij weet niet eens hoe ik rij .. wat k tijdens het rijden doe ...
het gaat om de manier waarop je het zegt
)en de handjes naar voren en drijven. Mijn ervaring is dat ze er dan snel zat van worden. Dan is de lol eraf.
maar ja ... ze doet het echt alleen als ze er niet mee eens is ..! frieske schreef:afstraffen..maar zorgen dat je hem niet angstig maakt zodat hij omkiept!
als hij steigerd sla je hem tussen zn oren heel hard zo gaat hij met zn hoofd omlaag
lillian schreef:ik vind het heel leuk hoor dat je me probeert te helpen maar moet dat op zo banketstaaf manier... jij weet niet eens hoe ik rij .. wat k tijdens het rijden doe ...
Alleen ben jij nog steeds degene die zit met een steigerend paard. Dus vandaar mijn vraag.. Deed je paard dit altijd al, of pas sinds kort?! Evikes schreef:Als je paard gaat stijgeren, moet je het afstraffen. Ik heb ooit een dit gehoord als oplossing (weet niet of het werkt).
Als je aan het rijden bent, moet je met 2 zijn: iemand aan het rijden, iemand gewoon in de piste. Wanneer je paard stijgert moet de 2de persoon met een lange dressuurzweep je paard een tik op zijn buik geven. Je blijft dit doen tot wanneer je paard niet meer stijgert. je paard weet niet van waar die tik vandaan komt en zal dus bang hebben om zich recht te zetten omdat hij weet dat hij dan een rare tik tegen zijn buik gaat krijgen. Ik weet niet of het werkt, maar je kunt het altijd proberen hé
Vraag jullie instructeurs maar eens of ga boeken lezen
Vonnie84 schreef:Goh, als ik hier zo de doorsnee reacties lees, dan begrijp ik opeens een stuk beter waarom ik zoveel paarden op concours omhoog zie gaan......
hihi