Ik zit met een probleem en jullie zijn mijn laatste redding
Mijn verzorgpaard, een 8 jarige KWPN merrie, is altijd erg opstandig tijdens het rijden en dan met name tijdens de buitenritjes, hij reacties bijvoorbeeld als ze schrikt zijn altijd erg overdreven en ze wordt dan heel sterk. Ik weet dat vluchten haar instinct is maar op deze manier wordt het gevaarlijk. Zo heeft vorige week de andere verzorgster haar sleutelbeen gebroken toen het paard schrok en het op een rennen zetten waardoor ze in een bocht is uitgegleden.
Het probleem is dat dit voor de eigenaren dus de druppel was ( er is nooit eerder een ongeluk gebeurt) en nu hebben besloten haar te verkopen. Ik vind dit redelijk zwak want ze hebben nooit geprobeerd om de merrie rustiger te krijgen of bijvoorbeeld meer dicipline bij te brengen, en ik ben daar dus al een tijdje in mn eentje meebezig (lessen enz) maar in mn eentje schiet het niet egt op.
Ik ben van mening dat ze gewoon jolig is en dat ze der energie kwijt moet. ze wordt nu ongeveer 5 keer in de week gereden of gelongeerd. Het probleem is ook dat de bij 20 minuten stappen is..
Hebben jullie misschien tips hoe ik haar dit af kan leren want ik wil egt niet dat ze haar verkopen.
groetjes lien
Daar doelde ik meer op!
.
)en het gaat allemaal zo snel ineens. Misschien dat als ze egt weg is ik me er bij neer kan leggen, maar ik heb net met mezelf afgesproken dat als ze weg ik stop met rijden want ik wil dit absoluut niet nog een keer meemaken..