Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Dan heeft die van mij pech en oefenen we juist veel in draf en slaan we de galop over. Die gaat immers toch veel gemakkelijker.
Zazoo schreef:laten galopperen totdat zij het zat is, dan nog even verder doorgaan en dan gewoon beginnen met rijden. is ze vast snel genezen.
maar is het gezeur of begrijpt ze je niet goed. mss leg je je been te ver naar achteren?
en als ze haar zin niet krijgt gaat ze heel zachtjes draven druk je been er iets aan zit ze meteen in de galop..
( of half) en daar wou ik wat tegen hebben want ik heb gister heel vaak met haar gehad dat ze gewoon voor in de galop zat en achter in draf

Urielle schreef:
Ik zou in eerste instantie zeggen terugnemen en gewoon consequent blijven herhalen.
Wat je ook kunt proberen, is accoord gaan met het galopperen maar het galopperen moet dan supercorrect gebeuren en wordt dus moeilijker (minder leuk) dan draven.
Ze gaat waarschijnlijk galopperen omdat ze draf moeilijker vindt dus dat moet je omdraaien. Dus rechtstellen (meestal buitenschouder naar binnen zetten), verzameld galopperen maar wel veel sprong houden, voltes 10 meter draaien (of nog kleiner, al naar gelang de graad van africhting), heel veel schakelen in het tempo (en terug is daarbij wel terug!). Als je haar dan weer terugneemt naar draf moet je de draf natuurlijk wel leuk en gemakkelijk maken.
droefje schreef:
Zie zoveel opmerkingen van dat laat je je paard maar galoperen net zolang tot dat hij het zat is.
wat is dat nou voor een manier van rijden. rijden is het niet, dat is oneerlijk.
ze is nou al minder druk maar apart is dat ze nu opeens heel slecht op het been reargeert
weet iemand hoe dat komt ?
ze was al minder in de galop enzo.. mja.. ik had vos mij iets te rustig aan gedaan
deze week
doordat ze gister te veel energie overhad
bando schreef:bedankt voor alle reactiesze is nou al minder druk maar apart is dat ze nu opeens heel slecht op het been reargeert
weet iemand hoe dat komt ?