Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

(natuurlijk weet ik wel vanbinnen dat ik het ben die het fout doe
). Soms neem ik een weekje "vrij" en dan doe ik gewoon wat grondwerk met het paard en longeer ik ze een beetje. Dat kan in mijn ogen niet veel kwaad, en na die week heb ik dan weer zin in het rijden
!
Maar daarna als het weer goed gaat is het weer leuk
! ) ! Maar dan vraag ik gewoon eens aan iemand van de manege les, of ik zet ze eens ff op de wei en longeer ze is, en ga dan is uitgebreid poetsen ofzo
, of ik kuis myn materiaal nog is op
dat helpt ook, dan heb je zo weer zin om met dat terug splinternieuw hoofdstelletje te gaan ryden ofzo
! dat helpt by my toch
! Margytje schreef:dan heb je zo weer zin om met dat terug splinternieuw hoofdstelletje te gaan ryden ofzo! dat helpt by my toch
!
lessen gaan meestal goed..
en als het rijden goed gaat ben ik al helemaal happy! 

), buitenritjes, beetje crossen....
.
! pruyssen schreef:Marloezke,
Nee dat heb ik nooit dat mijn motivatie weg is.
Ik bedenk me altijd dat er maar weinig mensen zijn die een eigen paarden kunnen betalen en hebben.
Paarden zijn de meest geweldig dieren hoe verkeerd wij ze ook behandelen de volgende dag staan ze ons weer liefdevol te begroeten.
Paarden zijn super gevoelig voor spanning. Ben je verdrietig dan zal je merken dan een "stout" paard ineens voor jou een knuffel paard is om jou te steunen.
Het feit dat een dier toestaat dat jij op zijn rug mag zitten en hij met jou wil samenwerken en zijn uitertste best doet om jou te begrijpen ondanks dat hij niet onze taal kan spreken moet elk mens laten glimlachen van oor tot oor.
Kort gezegd. Probeer te genieten van alles wat het paard voor jou doet.
Groet
Conrad