Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Miriano schreef:buitenbeen naar achteren he
Maak hem rond, bijv. op een volte zetten ofzo.
Miriano schreef:Goed stelling, en in de hoek aangaloperen...
En overdrijf is een keertje lekker. Dus je been wat verder naar achteren.
Meer weet ik niet.
[***] schreef:Hoe reagerert jou paard als je hem een "wissel" laat springen, dus begin op de linkerhand, ga dan van hand veranderen en pak dan een grote volte en spring daarin opnieuw aan (je bent dan dus op de rechterhand) maar dan zonder dat je dus in draf terug valt... Ben erg benieuwd hoe jou paard dan reageert...
Als hij dan alleen maar overkruisd aanspringt, dan kan het duiden op een blokkade (spier) in zijn rug.. ben erg benieuwd!
Rechtrichten kan niet aan de longe, dan lopen ze nl de hele tijd met stelling naar binnen.Citaat:We zijn alleen bezig geweest met rechtrichten. Eerst aan de dubbele longe
Bets schreef:Ja rechtrichten met dubbele longe, maar ook rechtrichten onder de man! Dat is ook belangrijk. En proberen het gewicht op de achterhand te krijgen, eerst sterker maken van achteren en zorgen dat je de verbinding houd vanuit de achterhand naar voren toe. Dan heb je ook een betere controle tijdens aanspringen.
Bets schreef:Inderdaad dat is ook zo, ik heb niet gezegd dat het makkelijk is. Probeer met deskundig hulp hieraan te gaan werken, ook jezelf opnemen met videocamera en zelf terugkijken helpt veel, heb ik zelf ook veel van geleerd, omdat soms hetgevoel toch net ietsje anders is al het zicht van iemand die naast de bak staat. Maar probeer goed eerst tijdens losrijden, goeie verbinding te maken vanuit de achterhand naar voren, zodat je gevoel hebt dat je paard als ware duwt en dat je met lichte weerstandbiedende hand het paard kunt laten nageven en probeer hem recht te richten, goed buigen naar 2 kanten en spieren oprekken, zodra paard naar gelijkmatige aanleuning komt, zal deze gaan ontspannen. En dan ga je eraan werken om achterhand sterker te maken, kleinere wendingen maken heel veel overgangen en tempowisselingen en dan ga je korte stukjes galloperen. Veel succes!!