Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

love_lucca schreef:ja en als het paard het niet uit angst of pijn doet ( tanden zijn gecontroleerd en verder ook nergens last van ) gewoon puur om niet tegen gehouden kunnen te worden om lekker te doen wat ze zelf wil ? wat moet je daar tegen doen
want je raakt de controle gewoon best wel kwijt 

M3isSi3j schreef:nee klopt niet..
Een paard kan bijna elk bit vastpakken als die dat wilt.. Het is niet de oplossing van je probleem. Als jij zeker weet dat het komt door te weinig beweging moet jezorgen dat je hem wat vaker los kan gooien of iets?
M3isSi3j schreef:wat ik al zei: vind de oorzaak en je hebt de oplossing.. Als je zeker weet dat het niet komt door een medische oorzaak, onrustige aanleuning of energie te veel..
Je kan natuurlij altijd een ander bitje proberen! het ene paard loopt lekkerder op een dubbelgebroken een ander juist weer niet. Probeer een bitje te lenen van iemand dat je hem niet gelijk hoeft aan te schaffen.. Maar zover ik weet pakt een paard niet het bit vast omdat het misschien iets minder fijn ligt!

M3isSi3j schreef:Ja.. en die speling zorgt er voor dat het onrustiger in de mond ligt.. mijn paardje loopt et fijnste op een enkel gebroken watertrensje (een redelijk zwaar bitje) met koper legging.. Heb vorheen ook dubbelgebroken bitjes ed gehad maar daarmee had ze ook minder vertrouwen in mn hand!
Dat kan die van mij namelijk ook doen in galop buiten! En nee, ze heeft geen last van tanden, rugprobleem is voorbij, staat 12 uur per dag in de wei, wordt praktisch elke dag gereden met een stille ontspannen hand en los teugeltje (buiten) en toch....
Ulissa schreef:Meestal heeft het vastpakken van het bit een medische of rijtechnische oorzaak.
Hoe pakt jou paard het bit vast specifiek op links of rechts?
Heeft ie altijd goed gelopen op dat 21 mm. bitje?
Bramblerose schreef:Zie mijn tekst: een rollenbitje kan een paard moeilijker vastpakken. Tuurlijk moet je eerst al het andere nakijken, maar als het uit joligheid is, kan ik je dat bitje echt wel aanraden, niet heel scherp (nou ja, elk bit kan scherp zijn) en werkt goed...
die vond het maar niets.. johndeertje schreef:Bramblerose schreef:Zie mijn tekst: een rollenbitje kan een paard moeilijker vastpakken. Tuurlijk moet je eerst al het andere nakijken, maar als het uit joligheid is, kan ik je dat bitje echt wel aanraden, niet heel scherp (nou ja, elk bit kan scherp zijn) en werkt goed...
ow ik dacht dat juist een bit was dat scherp is en stroomstootjes kan geven..eerder ook eens bij mijn pony gebruikt die pakkte het juist alleen maar meer vastdie vond het maar niets..
johndeertje schreef:Ulissa schreef:Meestal heeft het vastpakken van het bit een medische of rijtechnische oorzaak.
Hoe pakt jou paard het bit vast specifiek op links of rechts?
Heeft ie altijd goed gelopen op dat 21 mm. bitje?
opzich liep die altijd wel goed op het 21mm bitje maar hangde altijd wel erg...maar het gaat hoofdzakelijk ook om buitenrijden hij doet het sindsdien die frisser is en hyper is dus..wat voor bit zou je dna nu adviseren..
en pakt niet speciaal op recht of links vast ofzo..maar je merkt het gewoon dat die vast heeftopda tmoment en alleen maar harder wil en zo gek wil zijn als een deur
Ulissa schreef:Dat dacht ik ook is een verboden bitje dat door de wrijving stroomstootjes kan geven.
En als het shcokjes zou geven had ik er allang naast gelegen hoor!