mensen hebben eigendunk van hun rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

mensen hebben eigendunk van hun rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 23:18

hoi hoi,

dit verhaal is nie banketstaaf bedoeld maar bij ons op stal rijdt iemand die denkt dat ze nogal kan rijden,ze rijdt op zich niet slecht maar vindt zelf van wel,mijn paard loopt ver boven die van haar uit maar wat doe je met die mensen...............

help!?

_Dunja_

Re: mensen hebben eigendunk van hun rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:21

Sorry maar zelf vind je dus blijkbaar ook dat je heel goed kunt rijden, dus denk dat je op mij dan niet anders zou overkomen dan je stalgenootje

LOCA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:23

mensen hebben idd eigendunk van hun rijden. Ik vind ook dat ik goed kan rijden. Kijk maar eens naar autorijden, kan ik ook goed en daarvan vindt ook iedereen dat hij/zij het goed kan. menseigen dus.

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:24

Ik weet niet, zou er niet op ingaan. Ik zeg altijd over mijzelf, ik rij niet goed, maar kan prima blijven zitten op een druk paard.
(van de zomer nog uitgetest zonder zadel op steigerend paard, was niet de bedoeling )

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:25

ja en waarom open je daar een topic over?
Discussie?? of gewoon een mededeling??

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:26

daantjuhhh schreef:

ze vraagt volgens mij een mening maar begrijp het nut eigenlijk nog niet zo van het topic

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:50

Ik begrijp het probleem ook niet zo goed. So what als iemand zelf vindt dat hij/zij goed kan rijden en jij vindt dat niet? Laat ze lekker in hun waarde en ga er niet op in zou ik zeggen.
Je laatste opmerking komt ook best arrogant over, terwijl hij volgens mij helemaal niet zo bedoeld is, dus misschien hebben jullie een communicatieprobleempje?

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:53

het zegt meer over jou dan over die andere persoon dat je dit topic hier opent...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:54

vlasta schreef:
daantjuhhh schreef:

ze vraagt volgens mij een mening maar begrijp het nut eigenlijk nog niet zo van het topic

nee ik ook niet!
Ligt dus niet aan mij?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:55

Veel mensen denken dat ze goed kunnen rijden.
Laat ze maar denken.
Ik vind mezelf juist niet zo goed rijden (niet netjes ed), maar ik kan wel op een druk paard blijven zitten.
Het is maar hoe je het bekijkt...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:59

Ik vind vanmezelf dat ik leuk rij.
Niet goed of perfect.
En ik kan ook echt niet elk paard aan het lopen krijgen.
Maar ik heb gister een compliment gekregen van een vriendin (Z2)
Ik reed haar paard los en heb weleens eerder op hem gereden en dat ging niet zo geweldig. (hij is erg groot) en dat vind ik moeilijk.
Nou krijg ik m nog lang niet aan het lopen zoals zij (bij lange na NIET), maar hij loopt basis netjes.
En dat vind ik het belangrijkste van alles.
Basis lekker dan komen de kunstjes vanzelf..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:49

Je zegt zelf: Mijn paard loopt ver boven haar paard uit. Dus jij hebt ook wel een beetje eigendunk... Sorry, ik ben het dus in de eerste plaats met vlasta eens Maar ik zou zeggen, laat der lekker kletsen? Boeie dat ze zichzelf zo goed vind

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 18:31

heey heey,ik bedoel ddaar niet mijn rijden mee,mijn paard loopt al wat M1 oefingen en die van haar L1 maar toch heeft zei eigendunk,ik vindt dat ik zelf niet egt goe drijd,ben laatste tijd wel hard vooruit gegaan,maar heb nog zat te leren.....

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:35

Maar het gaat er toch niet om dat een paard M1 of L1 loopt.
Er zijn zat mensen die helemaal geen wedstrijden rijden en als die dan zeggen dat ze leuk kunnen rijden zijn die mensen dan ook arrogant?

Ik begrijp nog steeds niet zo goed waar je je zo druk om maakt eigenlijk.
Laat haar lekker praten.

rOmii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:38

achjo gewoon nergeren. Er waren op mijn manege ook mensen die zijden dat ze Veel beter dan mij reden en dat ik ver onder hun hoorde (terwijl ik gewoon rijd omdat ik het leuk vind ) ik zij er gewoon niks van en later merk je het niet eens meer.
zolang je zelf maar weet dat je kan rijden*blijven zitten* (ik vind Zeker niet dat ik Goed rijd maar ik blijf wel zitten)

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 19:18

het maakt mij ook niks uit of ik mijn paard nou L1 rijdt of M1 maar vooruit gang wil ik natuurlijk wel zine,maar het gaat me er gwn om dat ze dat doet en dat is best,ja hoe zeg je dat,irritant....we hebben nu ook n 2,5 jarige en dat gaat waarschijnlijk mijn paardje worden maar ze doet nou al of het haar paard gaat worden,op de manier van ik kan het beter en ze doet alles om n wit voetje bij de baas te halen,mja uit jullie reacties kan ik opmerken dat ik het gwn moet negerten en dat ga ik ook gwn doen,laat haar maar,ik weet hoe ik rijd en wat ik verwacht en laat haar maar.....
en mensen mogen best van zichzelf zeggen dat ze aardig kunnen rijden maar tussen dat en haar manier zit n groot verschil,zij denkt alles te weten.en soms na n wedstrijd waar ik goed heb gereden denk ik ook wellis van:zo slecht zijn we nog niet maar niet op die manier met zo,n eigendunk...

toch bedankt voor jullie reacties,als was het mischien niet zo,n hele goeie topic....weet iemand nog iets leuks of n discussie?

gr rachel

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:23

Je zou een topic kunnen openen met:
Wie vind zichzelf goed rijden en waarom vind je dat.

(dan ben ik erg benieuwd naar de reactie's)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:25

liliputter schreef:
hoi hoi,

dit verhaal is nie banketstaaf bedoeld maar bij ons op stal rijdt iemand die denkt dat ze nogal kan rijden,ze rijdt op zich niet slecht maar vindt zelf van wel,mijn paard loopt ver boven die van haar uit maar wat doe je met die mensen...............

help!?

haha dat help! kan je er nu niet van slapen dan, dat ze op haar paard zit alsof je anky is? Misschien moet ze zo zitten van haar zitinstrukteur

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 19:31

ze doet alsof ze van alle sis,zonder dat mn instructrice daar iets van zegt,ze heeft ooit L1 gereden,en daarom denkt ze omdat ze t nu weer rijdt,dat ze alles kan en super goed is,en kijk ik ga het nu gwn negeren maar daar erger je je best wel aan,dan denk je egt,doe gwn normaal,als je er maar plezier in hebt!! toch??

en zal ff n nieuwe topic openen,eik 2 want heb ook nog n vraagje over mn 2,5 jarige,graag reacties daar!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:09

pff....heel vermoeiend dit soort mensen maar zoals ik in je andere tipic ook al zei. Mensen denken dat ze er heel veel verstand van hebben en dat ze alles weten en geven van allerlei adviesen waar ze helemaal geen kaas van gegeten hebben. Maar als puntje bij paaltje komt weten ze er eigenlijk niks van. En het mooiste zijn nog de mensen die met hoge woorden gooien terwijl het nergens op slaat.....maar goed hier kan wel een slotje op aangezien er een nieuw topic is

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:04

eyeopener: het gaat niet om hoeveel oefeningen je kunt, het gaat erom hoe je ze uitvoert

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:39

Ik heb gemerkt dat mensen met eigendunk vaak eigenlijk heel onzeker zijn, dus zeggen ze van zichzelf maar dat ze goed zijn, want een ander doet het niet. Heb medelijden...
Maar er zijn verschillende manieren van goed rijden.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 15:41

Volgens mij heeft de TS er zelf ook last van

Obsessed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 19:38

Gewoon geen probleem van maken; als zij vindt dat ze kan rijden, moet ze dat denken. Ik denk dat niemand direct van zichzelf zou zeggen dat ie heel slecht of heel goed rijdt. Je kunt het zelf beoordelen of diegene goed rijdt, maar ik denk niet dat dat zin heeft. Je hoeft er denk ik ook niks mee, als diegene tevreden is over haar rijden, dan mag dat toch?

Espoir_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:14

bij mij op de manege zijn er volwassen vrouwen, 1 heeft een tinker de ander heeft nu opzich wel een leuk paard, maar die kunnen nu zegmaar nog maar net lichtrijden. Die banketstaaf zooo vaak over mij dat andere mensen dat horen. ik vind dat ik zelf best lekker kan rijden, heb ook m1 gereden en ga dat in febr weer starten,.. ja niet als je dat rijd dat je dan gelijk goed kan rijden hoor, als mensen een Z2 paard onder hun reed gedouwd krijgen, is het niet zo moeilijk en hoef ook helemaal niet goed kunnen te rijden, en overigens niet alle Z2 paarden zijn makkelijk hoor, maar t gaat om t idee. Maar ik rijd nu dus op een manegepony wedstrijden en echt niet zo'n magere vereden bok hoor, maar daar ging t helemaal niet om. Pas was mn moeder zo boos geworden die was naar ze toe gegaan, en heeft gezegd, als je commentaar op mn dochter heb zeg het tegen haar of mij, maar hoe kan je nou jaloers zij nop iemadn die op een manegepony rijd terwijl diegene een eigenpaard heeft! nja dit was eigenlijk niet echt boeiend maar ik wilde t wel even kwijt
Laatst bijgewerkt door Espoir_ op 01-01-06 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt