En dan is ze met geen mogelijkheid vooruit te brandenHeb al van alles geprobeerd:
*veel aandrijven (maar heb nogal wiebel benen en daar doet ze dan denk ik weinig op uit En ze heeft een dikke wintervacht dus voelt ze niet
) *Veel figuren rijden,
*tikje op de schouder,
*tik op de kont (krijg ik een bok loopt ze een half rondje en staat ze weer stil)
*Zelf afstijgen rondje lopen en weer opstijgen Gaat ook een half rondje goed Staat ze weer stil,
*veel stap-draf rijden
Heb het rijden met haar dan ook al na een half uur bekeken
Ligt volgens mij niet aan het zadel/hoofdstel want er zijn nog 2 verzorgers (op andere dagen) en die rijden er al 5jaar en die hebben er weinig tot geen last van
Kan het zijn dat ze me uitprobeert?? Ik heb geen les met haar
Ik hoop dat jullie veel tips hebben hoe ik haar toch zeker een vol uur kan rijden zonder dat ze stil gaat staan
Groeten haffiefreak

) en dan het volgende doen: Je legt gewoon eerst je kuit goed aan en je probeert haar daar mee vooruit te drukken, reageert ze niet of te langzaam, dan druk je haar met je sporen aan. Als het goed is heeft ze dan snel genoeg door wat de bedoeling is, let wel; Niet op je sporen gaan rijden! Eerst met je kuit! De spoor beschouw ik meer als een strafmiddel dan als een drijfmiddel! Ik hoop dat dit voor je werkt, het heeft tot nu toe bij mij altijd gewerkt!