Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar ja, je moet hem wel even duidelijk maken dat dat niet de bedoeling is, eigenlijk moet je dochter dat dus doen, maar dat kan niet..

ChantiieY schreef:Het is eigenlijk al duidelijk dat je dochter dit niet zelf kan doen. Daar is ze, geloof ik, nog te klein voor. Ik zou eerst medisch laten onderzoeken, als er een kleine kans is dat de pony misschien haken, drukplekken, of iets anders heeft waardoor 't rijden zeer doet. Het kan zijn dat daardoor ook in het weiland gemeen gedaan wordt, omdat hij misschien weet dat hij bereden gaat worden.
Misschien eens wat afwisseling? Ik weet niet wat jullie allemaal doen, maar alleen in de bak 'rondjes rijden' gaat voor 'n pony natuurlijk ook vervelen. Misschien een keertje (ik denk niet met je jongste dochter dan) springen, of buitenritje, of niet eens rijden maar gewoon poetsen en weer terug, of even longeren... In ieder geval iets anders dan in de bak rijden.
Als dit geen nut zou hebben, en de pony is helemaal gezond, dan is het waarschijnlijk toch nog geen geschikte pony. Zoals al aangeraden is, voor de jongere, onervaren ruitertjes kan je het beste beginnen met 'n oudere (boven de 10, dus al lang ingereden en betrouwbaar), rustige, makke pony die heel makkelijk alles doet. Dus die niet irritant, eigenwijs, nerveus, wat dan ook is!
Dan is het voor haar leuker, ze leert meer van die pony, en ze begint leuker met paardrijden op makkelijke pony's! =D
Succes in ieder geval!
) zal de pony ook denken.. OOO dit meisje is bang, als ik nou bok, ligt ze eraf.., Pony's voelen dat en zeker die wat nerveusere en jongere paardjes.. 

). Maar als hij dan bij jou lief is, zal hij je dochter weer gaan uitproberen. Wat dat betreft zou ze het echt zelf moeten doen, en ik denk niet dat ze dat redt... Nog niet in ieder geval.
Jimbo schreef:Zou meisje voorlopig op manegepony laten rijden, of pony in les laten lopen zodat het meisje iig onder goede begeleiding problemen oplost. Zorg dat ze niet te lief voor het beestje (consequent, niet stoppen met rijden na val maar zo mogelijk doorrijden) is en laat haar hem ook eens uit de weide halen voor een lekkere poetsbeurt ofzo (zo mogelijk alles onder begeleiding)

Zo'n beestje voelt het ook aan als je dochter bangig is