zijn jullie paarden ook zo fris

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

zijn jullie paarden ook zo fris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 01:20

nou precies zo'n 3a4 weken vertoont hij dit normaal is hij super braaf en nou erg fris ik rij altijd bosritten en erg relaxed met hem maar de laatste tijd is hij erg druk en fris en schrikkerig enz..loopt door het bit heen wil niet stilstaan wil gewoon uit vreugde frisheid vooruit en bokt er ook vaak bij wat niet fijn is vandaag weer een keer uit vreugde bokken maar viel er gelukkig niet af hij wou achter een paard met wagen aan..wat moet ik doen zoda tik weer relaxed kan rijden in de bossen of i sdat normaal deze tijd vna het jaar..
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 12-12-05 01:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:24

komt door het weer zeggen ze meestal .. mijn paard is altijd fris maar bij ons op stal merken de stalhouders dat wel!!

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:25

Daniella schreef:
komt door het weer zeggen ze meestal .. mijn paard is altijd fris maar bij ons op stal merken de stalhouders dat wel!!

freespirit

Re: zijn jullie paarden ook zo fris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:30

Nou zeker, die drie van mij staan 's nachts binnen en overdags buiten, maar bokken en racen de wei rond !!! En niet alleen wanneer ze net buiten worden gezet. Zelfs m'n 27-jarige zag ik vandaag als een kangaroo in het land rondbokken , zonder enig aanleiding...

ach, ik zeg ook maar: zal wel aan het weer liggen

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 01:32

dus ishet zekers verstandiger om deze tijd van het jaar maar in de bak te rijden haha

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 01:44

nou de mijne is de laatste dagen ook erg fris
vooral gisteren ik had wedstrijd en heb met losrijden alleen maar rodeoles gehad en in de ring was hij eindelijk pas warm maar nog fris

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 01:47

zou een martingaal wat zijn als ze zo fris zijn!!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 02:19

Longeren denk ik.
Paard kan er niks aan doen die zijn gewoon fris wees blij zeg.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 09:35

Jaa mijn drachtige merrie heeft er ook last van, maf beest....ik lig helemaal in een deuk als ik dr zie gaan! Gelukkig doet zij het niet als ik erop zit!
Maar ik denk dat je hem gewoon actief aan het werk moet zetten, maak het allemaal maar een stapje moeilijker zodat hij daar zijn energie in gaat steken. Ik denk dat je met longeren de problemen alleen maar groter maakt, omdat die beesten dan zo'n mega conditie op bouwen! Zorg dus gewoon dat hij die energie om gaat zetten in werk!
Suc6 ermee!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:02

kou op de vacht, zeker als ze onder deken staan is vaak reden tot joigheid, bij ons zijn ze ook allemaal heel wakker. ook aan de hand en ook de jonkies die alleen lekker gaan spelen

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:05

Pff mijne is zeker heel erg druk, begint al met steigeren op het moment dat ik de bak inkom, opstijgen is al lastig.. hij heeft een dunne vacht, dus als het warmer is, is die drukte ook weer voorbij. Vandaag weet ik al dat ik er gewoon opkom, tis niet koud!

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:54

misschien kan deken/uitrij deken je helpen?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:57

ja, Lotte is ook zo schrikkerig en rennerig. Meestal laat ik haar eerst effe aan de longe, dan gaat de bokkend en vliegend de bak rond
Daarna is ze meestal wat rustiger, maar ze schrikt nog wel van dingen waar ze eigenlijk helemaal niet bang voor is.

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 16:42

ja hoor die van ons zelfs de sloomste is nu onwijs vlot.
weelend was aan longeren begint ze te bokken en weg te springen
maf beest

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:17

yep die van mij is al een aantal weken erg heet, vind het opzich niet erg, als ik het goedom kan zetten en bewerken wordt het plaatje alleen maar beter en spectaculairder, maar vrijdag wordt ze geschoren, dus zal het nog erger worden

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:05

ik rij al met een uitrijdeken op van fleece maar helaas geen verschil....dan maar een tijdje in de bak rijden tot de drukte weer over is hij is 11 jaar maar lijkt nou net ene jonge hengst waar je dan bijna geen controle over hebt..wordt het maar gauw weer voorjaar..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:07

Mijn paarden zijn niet fris, maar de boskabouters komen met deze temperaturen de bak binnen tja en daar moet je als goed opgevoed paard toch op reageren, niet?

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:08

Sonja schreef:
Mijn paarden zijn niet fris, maar de boskabouters komen met deze temperaturen de bak binnen tja en daar moet je als goed opgevoed paard toch op reageren, niet?

ja maar in de bak heeft hij het niet alleen in het bos ziet die weer eens spoken e maakt zich druk..dan maar de bak

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:18

O maar wist je niet dat ze in het bos om warm te blijven paarden bij hun benen grijpen? Tja, en dat moet jouw paard dus allemaal maar zien te voorkomen, en daarom is 'ie een beetje springerig
Eigenlijk moet je dankbaar zijn dat 'ie je zo goed beschermt....

Oftewel: herkenbaar verhaal. Die van mij denkt ook dat de bomen stiekum bewegen en dat de hakkenhappertjes op de loer liggen...

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 18:21

Sonja schreef:
O maar wist je niet dat ze in het bos om warm te blijven paarden bij hun benen grijpen? Tja, en dat moet jouw paard dus allemaal maar zien te voorkomen, en daarom is 'ie een beetje springerig
Eigenlijk moet je dankbaar zijn dat 'ie je zo goed beschermt....

Oftewel: herkenbaar verhaal. Die van mij denkt ook dat de bomen stiekum bewegen en dat de hakkenhappertjes op de loer liggen...

ow oke haha..ben niet de enigste dus...maar dat bokken is zo vervelend lig er vaak bijna naast..

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:24

Ja... Mijn paard ging vandaag aan de kletter (en niet zo'n beetje ook!) toen ik haar even op de weg ging uitstappen. Schrok me rot, ze schrikt van een zwaan en galoppeert keihard terug, steekt een kruispunt over (niet eens richting stal) en toen stond ze trillend stil. Ze heeft nog nooit zo heftig gereageerd buiten, dus hoop dat het het weer is, ik had er tenslotte al een training op zitten.

Coconuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:41

hahaha.. ik heb een 3,5 jarige merrie. Ze heeft nog nooit zo lekker gelopen als nu

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:46

Daar kwamen mijn vriendin en ik vandaag toevallig ook achter
Ze waren al wat dribbelig, maar toen er een fietser langskwam vond luxor (verzorgpaardje van vriendin, piedro op bokt) het toch wel nodig om even aan de kletter te gaan!
Ik gauw van silke afgesprongen (waar ik uiteindelijk erg blij om was, want mevrouw vond het nodig om even lekker te gaan bokken) en d'r achteraan gerent met paard aan de hand.
Gelukkig goed gegaan verder, maar nu is het zeker, nooit meer op pad zonder cap, en al helemaal niet in de winter!

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:21

Grace heeft er met vlagen last van.. Maar ligt er aan hoeveel ze heeft gedaan de dagen er voor, hoe koud het is, hoe hard het waait en hoe ik ben Ze is ook geschoren en dat maakt haar ook frisser!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:29

Hoe herkenbaar, ik ga de laatste tijd ook als een speer door het bos, dat is wel te doen, maar waar ik ook zo van baal, is het vluchtgedrag, dus als hij iets ziet, stokstijf staan en 180 gr draaien en met een bloedgang terug rennen, en dat gebeurt ook op plekken waar het ECHT niet kan, bv bergafwaarts zigzaggend tussen de bomen door!!!
Wat moet je daar nu mee??
Ik zet hem aan het werk, rij met uitrijdeken, overgangen om hem bezig te houden, maar zodra hij er van tussen sprint, denk ik echt maar aan 1 ding, hellup, waar zijn mijn beugels en waar is de noodrem.........
Dan geeft hij als toegift op het laatst ook nog een paar megabokken, dus ben ik altijd erg blij als ik op dat moment mijn beugels weer aan heb.
Heeft hier iemand nog tips voor???
ps volte's rijden etc gaat niet in het bos, smalle paadjes, geen uitwijk mogelijkheid.
Gebeurt dit nu op het strand, dan vind ik het minder erg, daar hebben we de ruimte, dus zet ik hem op de volte of rijd herm het mulle zand in...