Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KiWiKo schreef:een paard die op die leeftijd nog onbeleerd is...... daar kan je eigenlijk wel van uit gaan dat dit regelmatig geprobeerd is en regelmatig verkeerd gegaan is, zeker als ik zijn reactie lees.........
Voor een paard als dat is er eigenlijk maar een goede, Gert van het Hof.......... Ik doe het niet meer, ik ga niet meer mijn nek breken omdat andere mensen een paard zo verkloot hebben met zadelmak maken dat het een gevaar is voor mezelf.
Daniella schreef:
En het paard staat ook al te shaken als je hem aan het poetsen bent dus totaal geen vertrouwen in je en totaal geen respect voor je hij loopt gewoon over je heen!!!

liesje1986 schreef:Jammer dat er geen standaardantwoorden zijn op zulke vragen he.. Ik zit ook met een zevenjarig paard, zadelmak, maar niet te vertrouwen. Ik had hem eindelijk lekker aan het lopen, maar heel onverwachts heeft ie me er 2 keer heel gemeen afgebokt. Zit nu met een gecompliceerde breuk in mn enkel. Blijf dit topic nog ff volgen voordat ik besluit of ik dit paard wel verder wil rijden (is niet mijn paard) Tips altijd welkom
En ts, succes en onthoudt dat iets fout doen makkelijker gaat dan het weer oplossen!
KiWiKo schreef:is hij altijd bij jou geweest? en weet je zijn complete geschiedenis?
Kris25 schreef:Idd, als een mongool je paard belonen als hij ook maar een ieniminie stapje in de goede richting doet.
Pas wel enorm op, want voor je het weet gaat het mis.
Ik reed ook een probleempaard van een ander en ben er toch maar mooi van afgebokt. Ik durf heel erg goed van mezelf te zeggen dat dat echt niet zomaar gebeurd, maar heb wel mijn rug gebroken.....
Geen rare fratsen uithalen op het paard van een ander is nu mijn nieuwe motto!
KiWiKo schreef:Hij is zo te lezen van zichzelf al heel onzeker............ dat zijn de lastigste. Brutale apen zijn makkelijker.
Alleen met heel veel rust, heel veel tijd en heel veel geduld kan je hem zekerder maken. Waar zo een paard heel veel aan kan hebben is uitbundige beloning wanneer hij iets goed doet. Dus echt in de zin "wat een groohoote veeheent, en wat ben je knahaap...... en ik ben zooooo trots op je" ........ eerst moet je aan zijn zelfvertrouwen werken![]()
![]()
![]()
succes