Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

CooLLady schreef:Wij zijn ook niet op 1 op andere dag genezen van een kwaal(als je toch met mensen wilt vergelijken)en als een natuurlijk bekapper teruggrijpt is het geen Echte natuurlijk bekapper;die zijn namelijk allang overtuigd van het kwaad wat ijzers aan richtten,dus die zullen daar niet op teruggrijpen na een wat lange genezingsperiode!Dit paard waar jij het overhad had gewoon een langere periode van genezing nodig!
Er zijn dus genoeg kwakzalvers ook ondder natuurlijk bekappers Hoefsmeden die het erbij doen voor wat extra klanten werving,omdat ze ook wel zien dat meer mensen overstappen op het natuurlihjk bekappen+ houden van paarden.
Het is ook wel erg raar dat mensen terug grijpen naar de verandering die door fok plaats vind ;een paard blijft paard en die heeft geen ijzer nodig aan zn voeten nodig om rond te lopen zo zie je maar weer de paarden in de natuur hebben ook geen hoefgebreken is alleen gekomen door de invloed van de mens en hun ijzers..
oorsprong de middeleeuwen waar de paarden op ijzers gezet werden toen ze ook op stal kwamen,waar ze dus hoefgebreken kregen.
Sees schreef:En als een paard 2 jaar nodig heeft om te wennen aan natuurlijk bekappen...laat dan maar. Natuurlijk bekappen is niet DE oplossing voor alles. Mijn paard staat blootvoets en dat vind ik al natuurlijk genoeg.
Riant schreef:Nou hier is de TS erg mee geholpen ..
Ik zou het paar ook eerst fysiek even goed laten nakijken. Een paard hoort met of zonder ijzers niet te struikelen.
Verder kan het wel zijn dat het paard niet voorwaarts genoeg gereden wordt en op de voorhand loopt. Als je de paarden dan activer gaat rijden en dan inderdaad met oevrgangen en tempowisselijgen werkt, zal het beter worden.
Maar dus eerst medische oorzaken uitsluiten en er zeker van zijn dat het paard geen last of pijn heeft.
Dan een goede instructeur zoeken die je verder helpt met rijden.
...om dan die opmerking te plaatsen vind ik een beetje overbodig...
oosterhoff schreef:denk dat CooLLady ook hele dagen op blote voeten loopt omdat ze dan minder struikeld.
sorry kon het niet laten. voelen met hoeven...? en uberhaupt voelen tegen het struikelen...? dan staat je paard elke stap stil. even tasten en weer een pasje. wordt een kort ritje als je een uur de tijd hebt. Het deel waar het paard zijn/haar ijzer zit is volgens mij zo dood als maar kan zijn. als dat niet zo was liepen er een stuk minder paarden met ijzers omdat ze zich dan niet lieten beslaan.
en heeft de TS hier niet zo bar veel aan.