door_ schreef:Weet je, ga eerst eens aan je overgangen werken, aan je beenhulpen, en zorg eerst dat je je handen gewoon op de goede plaats kunt houden zonder te sjorren, En zorg dat je paardje goed naar je beenhulpen luister en zn achterhand er onder zet.
Misschien is zitles een goed ide?
Het kan zijn dat je om de een of andere reden met je zit bellemmert, het kan eigenlijk overal aan liggen.
Misschien heb je t wel te vaak te hard geoefend, en is je paardje t even zat, probeer hem dan eens gewoon lang en laag terijden, en het hals strekken te oefenen, zodat ie ok weet dat als ie ruimte wil, hij dat ook kan krijgen!
en...lessen lessen lessen!
Oke ja, ik les ook
ja ik probeer haar als eerste goed los te rijden, veel overgangen en later probeer ik een beetje met het bit "te spelen" en iets naar beneden te rijden. Dat lukte een kléin beetje, maar hij had dus niet echt veel zin. Toen heb ik even weer wat figuren gereden, veel overgangen enz. en met de lange teugel, omdat hij het misschien wel even "zat" is om het te doen. (niet dat ik het zo vaak doe hoor, aan de teugel! want dat is echt niet zo
)