Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Ga in de draf al oefenen dat ze goed de hoeken in moet lopen dat is niet gelijk voor het mooie maar zo moet hij meer zijn achterbeen onder de massa zetten.Oke nu ben je aan het galoperen en maak je voor een hoek een overgang naar draf en duw je je paard meteen de hoek in en zal hij terug komen.Wat ook wel wil helpen is om na de overgang terug naar draf even helemaal terug laten komen naar de stap.En veel blijven oefenen dus niet een aantal rondjes blijven galoperen maar maak maar eens een aantal overgangen na elkaar zodat het steeds gewoner en makkelijker wordt. VanillaQueen schreef:Morgen ga ik het allemaal proberen!
maar ik heb dit probleem zelf dus ook gehad en dit heeft mij wel geholpen monsera schreef:Ik heb nog een tip voor je net geleerd in de lesGa in de draf al oefenen dat ze goed de hoeken in moet lopen dat is niet gelijk voor het mooie maar zo moet hij meer zijn achterbeen onder de massa zetten.Oke nu ben je aan het galoperen en maak je voor een hoek een overgang naar draf en duw je je paard meteen de hoek in en zal hij terug komen.Wat ook wel wil helpen is om na de overgang terug naar draf even helemaal terug laten komen naar de stap.En veel blijven oefenen dus niet een aantal rondjes blijven galoperen maar maak maar eens een aantal overgangen na elkaar zodat het steeds gewoner en makkelijker wordt.
Riant schreef:Het is juist de bedoeling dat je de overgang aan je been gaat rijden dus zo gek is galop - stap niet hoorl.
Wat jij beschrijft is terugvallen op de voorhand en op zo een moment neemt je paard de overgang over en is er niks meer aan te rijden.
Je bereid je overgang voor en dan RIJD je de overgang , de hulpen geven en je paard uit elkar laten vallen is dus niet goed.
Voor houd je hem soepel en de mond en met je been houd je hem aanelkaar, neigt je paard op de voorhand dan gelijk weer verruimen en vooruit terug op het achterbeeen,
Als je galop - stap galop - halt en galop -draf juist kan afwisselen ervaar ik dat het paard steeds afwachtender en alerter word.
Een afwachten en oplettend paard is op zijn ruiter geconcentreerd en zal minder snel gaan drammen en uitelkaar vallen.
Als je paard terug knalt is de overgang wel niet goed maar het is wel gehoorzaam, en trainen en overgangen verbeteren begint met een gehoorzaam dier.
Dus eerst moet ie terug en luiteren op een normale manier, dan ga je het steeds netter en mooien maken. Zodat uiteindelijk ook je overgangen terug van achter uit gereden worden.