Een vriendin van mij heeft anderhalve week geleden een gave Haflinger gekocht, van het moderne type zeg maar. Hij is heel leuk en jolig en stout natuurlijk. Kan heel netjes lopen, heeft geen lichamelijke problemen en het zadel ligt goed (om die reacties uit te sluiten). Hij heeft haar er al 5 x afgepleurd en mij 1 x! Vandaag gooide hij haar er 3x af. Ze kan prima rijden en zit stevig, maar de bokken zijn echt gemeen.
Zijn er mensen die dit gedrag herkennen van Haflingers? Ik ken er wel een paar namelijk. Tips zijn welkom. We gaan heel consequent, maar wel paardvriendelijk met hem om. Hij heeft al veel dingetjes afgeleerd bijv. tijdens poetsen schrapen en draaien, maar met rijden....
Ik vind het zo sneu voor haar! Vandaag zag ze het even niet meer zitten, maar terugbrengen, echt niet. Ze is hartstikke verliefd op hem.

)Hij doet het niet continue,maar heeft vaak periodes dat hij het doet.Hij kan er ook niet tegen dat als je met zijn tweeen naar buiten gaat en dat dan hij achter op moet lopen.Maar hij weet ook wel bij wie hij het meeste indruk kan maken met zijn gebok.(helaas op mij
.Eens een verkeerde val gemaakt 15 jaar geleden,met nare gevolge toen )Dus mij zusje mag hem altijd lekker zelf rijden
)