Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

bruine schreef:veel schakelen, dus iid achter er goed bij en zelf ook ontspannen in je handen en armen dat als het paard nageeft jij dus ook ontspant en niet vast blijven houden want dan geef je het paard IETS om op te hangen.

danifur schreef:bruine schreef:veel schakelen, dus iid achter er goed bij en zelf ook ontspannen in je handen en armen dat als het paard nageeft jij dus ook ontspant en niet vast blijven houden want dan geef je het paard IETS om op te hangen.
mee eens
rijd veel overgangen, en hou hem goed wakker.
als je paard er van achter goed onderkomt word ie van voren vanzelf lichter.
en zorg dat je idd ook niet zelf gaat trekken (soms ga je onbewust je hand vastzetten als je paard gaat hangen)
johndeertje schreef:
ik trek niet maar geef wel vaak ophoudingen en ontspan dan weer..maar wil nog niet helpen
johndeertje schreef:dus als ik het goed begrijp niet het paard gelijk aan de teugel rijden maar met kontaktteugel,,wa tik dan merk is dat die met het hoofd dan omhoog loopt.en denkt van nou hou ik niet aan het werk,,mijn paard is trouwens 11 jaar..en inderdaad wa tik merk dat die het soms gewoon makkelijk vind op de voorhand te lopen.en de achterhand er niet onder wil zetten.geef je een tikje bij gooit die de kont in de lucht.dus echt lui af en toe..

johndeertje schreef:ik heb een vraag over als ik dressuur aan het rijden ben..mijn paard loopt heel makkelijk aan de teugel ( nageeflijk) maar toch is hij zwaar op de hand.of hangt erg op het bit..hij is goed voorwaarts
}Als je gas geeft zal hij met de neus uit het water komen en zakt hij van achteren.Maar nu is de neus naar beneden en zal de duikboot nog meer naar beneden gaan en om niet te zinken zal je meer gas moeten geven.