antoine de both

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

japke

antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 09:38

ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn die les van hem krijgen of volgens zijn methode en wat jullie ervan vinden

japke

Re: antoine de both

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 09:41

oeps kan deze vraag bij vraag maar raak gezet worden sorry foutje

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 11:55

Hai, ben 1x naar een clinic van hem geweest. Ik vond het erg goed, ik ben zelf scheef en daar wilde ik wat aan doen. Daar heeft ie aan gewerkt en ik vond dat ie goede ideeen had. We hebben toen alleen aan de basis gewerkt (ontspannen en laag) en ik ben wel benieuwd hoe hij het verder zou aanpakken (als je dus wat verder komt)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:21

Een vrouwtje van mijn stal lest bij hem. Ik vind zijn methode heel goed. Niet alleen voor paarden met hoefkatrol, maar zijn methode is gewoon goed voor elk paard.

Over 2 weken heb ik les van een vrouwtje die de kneepjes van het vak van Antoine geleerd. (Mijn paard heet hoefkatrol en artrose). Ik ben erg benieuwd.

Mijn moeder heeft overigens ook les van die vrouw. Haar paard heeft geen hoefproblemen of wat dan ook, maar het is gewoon goed voor het paard in z'n algemeen!

playwithfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 12:24

Wij lessen bij een leerling (karmie) van hem na een jaar bij hen gelest te hebben en daar een week in training te zijn geweest en het bevalt ons super de paarden zijn veel beter gaan lopen in ontspanning en aanleuning.
Nu geeft karmie ons les omdat Antoine niet zo heel veel les geeft in nederland en zij geeft elke 2 weken bij ons les, bij antoine was dat maar een keer in de maand en moesten we naar elst toe ( anderhalf uur met de trailer)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:49

misschien moet je Corine even pben, zij heeft er heel veel aan gehad bij haar paard

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:52

Bets lest op dit moment bij hem. Moet je haar een PB sturen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:55

Ik ben er 2x geweest. Een dag en een weekend.
Ik vond het erg goed!
Heb er een hoop geleerd wat ik nu nog steeds toepas.
Niet alles, maar wel de manier van rechtrichten, de basis.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 14:57

Hoi TS ik las dat je uit Andel komt, dat is niet zo ver van mij vandaan, gisteren is hij nog in Babylonienbroek wezen lesgeven. Daphne Boinck (www.cherokeepaarden.nl) lest ook bij hem en zowel zij als ik geven les op zijn methode. Hij zal vaker in Babylonienbroek komen, ik zou zeggen kom eens keer kijken en je mag ook bij mij of bij Daphne komen kijken! Kun je zelf zien wat je ervan vind.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 15:10

Ik heb een aantal clinics van hem gezien omdat hij les gaf op een stal waar ik toen wat paardjes reed. Er kwamen echt paarden zo kreupel binnen die je echt zag verbeteren! Echt super! Ik vind het alleen absoluut geen sympatieke man, voor mij als persoon (als instructeur dus) zou hij absoluut niet geschikt zijn!

japke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 22:14

Bets schreef:
Hoi TS ik las dat je uit Andel komt, dat is niet zo ver van mij vandaan, gisteren is hij nog in Babylonienbroek wezen lesgeven. Daphne Boinck (www.cherokeepaarden.nl) lest ook bij hem en zowel zij als ik geven les op zijn methode. Hij zal vaker in Babylonienbroek komen, ik zou zeggen kom eens keer kijken en je mag ook bij mij of bij Daphne komen kijken! Kun je zelf zien wat je ervan vind.

ha ha dat is grappig ik lease een paard bij cherokee en les elke week bij daphne en afgelopen donderdag les gehad van antione was alleen nieuwsgierig wat jullie van deze methode vinden en leuke verhalen over ervaringen

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:50

dit is echt al jaren een oneindige discussie hier op bokt.. weet niet of mensen er zin in hebben weer het zelfde te gaan vertellen..

hier mijn mening: die man heeft goeie dingen als het rechtrichten ed. Maar ik vind het 1. een eng mannetje die volgens mij enkel maar *** op mooie jonge meiden in strakke broeken. Het viel mij, en andere bij mj op stal ook, op dat de mooiste meiden in de les de meeste aandacht kregen. DAarbij kwam het ook wel eens voor dat die de mensen aan de kant ging vertellen wat er goed was en wat niet ipv aan de persoon die op het paard zat en er 60 euro voor betaalde.

2. Vind ik het onredelijk dat hij andere dingen roept in zn les dan dat die zelf doet als die er op zit. Ik heb hemvaak genoeg zien rijden waarbij die met grof geweld ene paard zn kiezen zn maag in trok, zn handen achter zn bovenbeen op het dekje lagen om ff stelling te vragen waarbij hij gewoon geen been gebruikte of hij een paard de ring rondtrapte omdat deze niet aan he tbeen zou zijn terwijl er wel ff 90 kg op zit en in zn mond hangt.

3. zijn veel dingen echte kant-klare onzin in mijn ogen. Dit kan komen door mn eigen kennis te kort, onervarenheid of puur omat ik die hele man niet kan hebben in een ring van 10 km om me heeen! Daar ben ik heel eerlijk in. Maar dat slingeren bv zie ik het nu niet van in. Het is heel goed om een paard om en om te buigen door zn lichaam om hem los te krijgen maar met dat slingeren trek je aan 1 teugel je paardje een stelling in om hem vervolgens weer terug te trekken de andere kant op. Ik vind dit gewoon een vorm van zagen maar zo werkt het niet volgens al zijn leerlingen.

Ik kan me voorstellen dan mensen bij hem zweren omdat die heel veel goeie punten heeft. WAt ik al zij: ik ben ook van de basis met het rechtrichten, balans en vanuit het achterbeen naar vore toe gereden. Maar ik pak het toch op een andere manier aan dan hem. Of dit beter is of niet zal een eeuwige discussie blijven. Dus laten we het er maar op houden dat het bij voornamelijk komt omdat ik die man zo eng vind.. goeie"?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:11

M3isSi3j schreef:
..............

je slaat de spijker behoorlijk op zijn kop

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:16

Ik heb zelf met mijn hoefkatrolpaard destijds gelest bij Antoine en ik kan me absoluut niet vinden in het verhaal van meissiej (incl hoofdletters en cijfertjes).
Ik vind Antoine een hartstikke normale man die zijn best doet om de paarden van zijn leerlingen uit de problemen te helpen.
Hij legt idd wel eens wat uit aan de mensen aan de kant, maar deed dat over het algemeen na de les, en voor mij maakte dat nog niet uit want dan stond ik er meestal zelf ook met mijn paard bij of mijn vader stond erbij.
Daarnaast heb ik hem nog nooit zulke rare dingen horen zeggen of zien doen zoals jij dat hier beschrijft.

Ik les overigens met mijn huidige paard bij Bets hier op Bokt en dat bevalt me super.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:19

Het is inderdaad een engerd die goeie dingen met paarden doet.
Ik heb hem zelf nooit zien rijden, maar wel 3 dagen les van hem gehad. Hij beschouwt zichzelf als de goeroe onder de paardenmensen en is heel tevreden over zichzelf.
Ben het met Meissie eens dat er ook onzin dingen tussen zitten, maar mijn paard is goed opgeknapt dankzij hem.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:21

Ik snap niet wat er eng is aan Antoine

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:26

Ik vind het gewoon een enge man, maar ik hou niet van mensen die zo ontzettend tevreden met zichzelf zijn .

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:58

Mariek87 schreef:

wat ik eng aan hem vind is dit:

* hij kijkt je aan waarbij die net nog niet gaat kwijlen
* hij maakt opmerkingen over hoe mooi je benen zijn en dat je ze ook stil kan houden om ze voldoende te laten opvallen
* hij had een keertje een opmerking als: paardrijden is zijn is gewoon sexy wezen: borsten naar voren en buik in.
* Als die je iets verteld gaat die zowat tegen je aan staan
* als die iets uitlegt moetje daarbij altijd aanraken..

Dit is niet bij mij maar bij zn eigen leerlingen..

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:05

M3isSi3j schreef:
Mariek87 schreef:

wat ik eng aan hem vind is dit:

* hij kijkt je aan waarbij die net nog niet gaat kwijlen
* hij maakt opmerkingen over hoe mooi je benen zijn en dat je ze ook stil kan houden om ze voldoende te laten opvallen
* hij had een keertje een opmerking als: paardrijden is zijn is gewoon sexy wezen: borsten naar voren en buik in.
* Als die je iets verteld gaat die zowat tegen je aan staan
* als die iets uitlegt moetje daarbij altijd aanraken..

Dit is niet bij mij maar bij zn eigen leerlingen..

Ik vat dat niet echt op als eng, ik ken genoeg mannelijke instructeurs waarbij ik dit ook precies herken, man waar ik tot voor kort ook altijd leste deed dat ook altijd, op een beetje ouwehoerende manier, dat vind ik niet vervelend ofzo..

Maar goed, dat is natuurlijk iets wat per persoon verschilt.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:07

dat is ook zo.. bij somige vind ik het ook niet erg maar bij hem word ik al agresief als de naar me kijkt! komt waarscheinlijk ook door dingen die ik heb meegemaakt.. bekijk en voel dingen anders als mensen die dat niet hebben meegemaakt of er geen intiutie voor hebben.. misschien een voordeel

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:07

Jippie schreef:
M3isSi3j schreef:
..............

je slaat de spijker behoorlijk op zijn kop

that's me

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 15:21

Vroeger zou ik AdB een soort "Jehova" genoemd hebben, nu meer een "fundamentalist". Neemt niet weg dat z'n verhaal best klopt, alleen jammer dat hij het met name aan het publiek verteld en maar zijdelings aan de ruiters.
Verder is het zo dat veel ruiters aankloppen bij AdB op het moment dat ze eigenlijk ten einde raad zijn. Vaak heeft de DA al gezegd dat het einde oefening is. Op zo'n moment zijn uitspraken als: ... zoals je nu rijd is dodelijk... ver onder de maat. Voor een groot deel denk ik dat AdB gebukt gaat onder een minderwaardigheidscomplex waar het gaat om z'n status bij reguliere DA's en "top trainers". Tot zover de persoon.

Qua methode lijkt het erg sterk op de duitse klassieke rijkunst (zie AdB verhaal op http://www.hoefkatrol.com/KlassiekeRijkunst.asp). Het basis element komt neer op de volgende passage:
AdB schreef:
Als een paard klassiek is opgeleid dan is ontspanning de eerste fase en de oprichting de laatste. Als een paard echter in zijn scheefheid is doorgereden, kun je niet tot ontspanning komen en zul je het paard eerst recht moeten richten. Ontspanning kan niet zonder recht richten. Zolang een paard scheef loopt, hoe weinig ook, zal het zich namelijk moeten spannen om overeind te blijven

Zoals met elk afleren van iets dat verkeerd is aangeleerd gaat dat vaak met spanning gepaard, dat AdB daarbij zelf ook naar noodgrepen moet grijpen lijkt me niet vreemd (probleem is dat AdB het zelf wel doet, maar z'n leerlingen het niet mogen).

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 09:57

japke schreef:
Bets schreef:

ha ha dat is grappig ik lease een paard bij cherokee en les elke week bij daphne en afgelopen donderdag les gehad van antione was alleen nieuwsgierig wat jullie van deze methode vinden en leuke verhalen over ervaringen

Heb je zelf donderdag ook bij hem gelest? Wat vond je er zelf van? Als persoon, vind ik het ook moeilijk soms om er mee om te gaan, ben namelijk ook niet dun, of lang blond haar Hij kan wel kundig met paarden overweg die HKO/spat/artrose enz.. hebben om ze zuiver te krijgen. Dat zeg ik eerlijk. Dat is mijn ervaring. En vind dat het ook goed werkt, want ik werk ook in dit systeem en werkt namelijk ook bij anderen. Maar goed ieder het zijne, daarom is deze discussie ontstaan en dat mag iedereen zich in mee mengen. Het is ook maar net hoe alles vertelt word tijdens een les. Iedereen doet het op zijn manier.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:56

Bets schreef:
Als persoon, vind ik het ook moeilijk soms om er mee om te gaan, ben namelijk ook niet dun, of lang blond haar

hahaha ik ben niet de enige waarbij het opvalt?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:58

M3isSi3j schreef:
Bets schreef:
Als persoon, vind ik het ook moeilijk soms om er mee om te gaan, ben namelijk ook niet dun, of lang blond haar

hahaha ik ben niet de enige waarbij het opvalt?

Nee dat is een bekend fenomeen...