Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
suziehj schreef:ik heb weleens iets gehoord dat de trens voor de aanleuning is en de stang voor de oprichting of net andersom
weet t niet meer precies
Lacuna schreef:eigenlijk puur omdat je met stang en trens de kop net iets beter naar de borst kunt trekken...
wat is dat voor een onzinniks te "meer verzameld" of dat soort onzin, das gewoon een verkooppraatjedat zeg jij, maar je praat jezelf tegen als je verder leest. Als je werkelijk kunt paardrijden kun je die oefeningen die daar gevraagd worden ook zonder die stang uitvoeren. ohw dat kunnen ook veel mensen hoor!er zijn er maar een paar die stang en trens verkeerd gebruiken
Het idee erachter zal ongetwijfeld iets in de trend zijn van: Wanneer je dit niveau bereikt hebt, is jouw superlichte teugelvoering voldoende bevestigd, en kun je door over te stappen op s&t met nog minder druk op de teugels nog meer doen. Vereiste is dan uiteraard wel die superlichte teugelvoering, die je bij schrikbarend weinig S&T ruiters tegenkomt (die paar die wel licht contact hebben uiteraard uitgezonderd!)idd, dus wat je in het begin zei, was beetje bevooroordeeld en je scheert dan iedereen die met s&t rijdt over 1 kam. wanneer je echter met zulk licht contact rijdt worden de hulpen namelijk voor het publiek geheel onzichtbaar en is het net alsof je paard op jouw denken al reageert.
maar dat je verplicht wordt om ermee te rijden vanaf een bepaald niveau vind ik vreselijke onzin. Net als dat je verplicht wordt om sporen te dragen. Wat als ik nou gewoon zonder kan? Laat me het dan alsjeblieft ook zonder laten zien. daar ben ik het wel met je eens, ik heb het Z2 ook alleen met trens gereden en nu thuis train ik maar 1 dag per week met S&T en zeker niet meer, omdat ze het ook gewoon op trens kan
nou ja, denk dat heel mijn idee over het wedstrijdenrijden hier wel weer duidelijk is
Mijn mening hoor, die misschien behoorlijk gekleurd is, maar ik heb het met S&T al te vaak gezien dat die kop van het beessie naar zn borst getrokken wordt, en de achterhand eigenlijk ergens doelloos in Tokio rondzwerft, en het is gewoon afschuwelijk om te ziendat beeld zie je helaas ook maar al te vaak bij van die B ruiters, die kostte wat het kost die paarden in de krul moeten hebben, neej dat je dit zegt vind ik weer echt aantonen dat je er niet veel van begrijpt?! heb je zelf wel eens met S&T gereden?!? Vast niet, dus dan weet je ook niet hoe het werkt, ik ben het wel met je eens dat er mensen zijn die er echt misbruik van maken maar er zijn er ook meer dan genoeg die er gewoon eerlijk gebruik van maakt.
Groetjes, Lacuna
Mireille1970 schreef:Als we nou eens allemaal uitgaan van positiviteit...
Dan wordt een stang en trens dus gewoon goed gebruikt. Met een goed gereden paard.
Dan is het met S&T makkelijker en mooier....
missmiekie schreef:maar sommige mensen geeft het een soort kick als ze ermee mogen rijden
Ilindra schreef:missmiekie schreef:maar sommige mensen geeft het een soort kick als ze ermee mogen rijden
Daarom ben ik gaan mennen mag je al gelijk vanaf de B met een stang rijden![]()
Echt wel kicken...............