en jah ik zit egt goed rechtop.. heeft iemand tips om t te voorkomen want t is best pijnlijk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en jah ik zit egt goed rechtop.. heeft iemand tips om t te voorkomen want t is best pijnlijk.
dat het zadel net wat te hard is hoor dat zou best kunnen.
wist van te voren dat dit voor mij ellende op zou leveren...en ja hoor, iedere keer weer doorgereden, 1x rijden 2weken niet meer kunnen rijden...kieffer paste op een gegeven moment ook niet meer op mijn paard door zijn groei, ik blij, kon ik eindelijk van het zadel af..nu rijd ik op een KN en heb nergens meer last van!!

Citaat:en jah ik zit egt goed rechtop
. Heb toen een ander zadel aangeschaft, want het zadel lag ook niet meer goed . Met het nieuwe zadel heb ik helemaal geen last meer , dus het lag echt aan het zadel . Mischien moet je eens goed kijken of het zadel wel recht op je paard ligt en niet voorover gekiept ligt (wat bij mij het geval was).
Anoniem schreef:Het kan ook gewoon zijn dat je misschien iets "groter" geschapen ben en je daarom doorrijdt. Als dat zo is kan je recht gaan zitten wat je wilt, de duurste/zachtste zadels kopen, slipjes zo zacht als eendendons dragen maar dat zal allemaal niet echt helpen.
Er is dan maar 1 oplossing en dat is een operatieve ingreep.
Ik spreek uit ervaring dus mocht je meer info willen pb me maar.
joss schreef:Ik had er dus ook mega last van . Ook ondergoed aangeschaft van 25 euro wat niet bleek te helpen . Een wielrenners broekje met een zemen lap erin hielp wel .....totdat ik het broekje ging wassen en het lapje als beton werd , nou dat zat ook niet echt lekker. Heb toen een ander zadel aangeschaft, want het zadel lag ook niet meer goed . Met het nieuwe zadel heb ik helemaal geen last meer , dus het lag echt aan het zadel . Mischien moet je eens goed kijken of het zadel wel recht op je paard ligt en niet voorover gekiept ligt (wat bij mij het geval was).