Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:OP een harde ondergrond, waar de stift niet de grond in kan, gebruik ik er geen.
ook als de grond droog is en er toch geen risico op schuiven is.
Zijn bovenste factoren niet van belang gebruik ik er altijd 2

runningkawa schreef:
ik gebruik er verder altijd 2, krijg bij 1 zo'n scheef gevoel
adnil35 schreef:met de tweede stelling ben ik het ook wel eens, maar dan wel alleen als je spreekt over een harde ondergrond. als je in een wat drassigere weide rijd zul je dit probleem niet zo zeer heb omdat je schroeven dan toch wel mee draaien.
; betere/gelijkmatigere belasting van de hoeven (kon toen niet op de juiste woorden komen)
Urielle schreef:ik doe sowieso alleen schroeven in op een vochtige bodem waar de schroef dus meedraait en zet aan de buitenkant van de voet een grote in en aan de binnenkant een kleine. De schroeven zakken toch weg in de grond en zo heeft het paard aan de buitenkant wat meer 'antislip'. Ik vind het wel goed om er eens over na te denken want ik moet zeggen dat dit voor het eerst is dat ik er echt bewust bij stilsta
Urielle schreef:ik doe sowieso alleen schroeven in op een vochtige bodem waar de schroef dus meedraait en zet aan de buitenkant van de voet een grote in en aan de binnenkant een kleine. De schroeven zakken toch weg in de grond en zo heeft het paard aan de buitenkant wat meer 'antislip'. Ik vind het wel goed om er eens over na te denken want ik moet zeggen dat dit voor het eerst is dat ik er echt bewust bij stilsta
OrissE_GipsY schreef:als ik buitenrijd, en galloperen ga op een veldje, doe ik toch ook geen stiften in.. dus op gras/land waar het niet nodig is doe ik dit niet... tenzij het erg modderig is, en dus kans op uitglijden.. dna altijd 2...