Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
shadow0 schreef:Telgangen in stap gebeurt meestal als het paard erg gespannen of opgewonden is, of sneller moet / wil stappen dan hij eigenlijk kan. Normaal gesproken wordt dus aangeraden wat langzamer en ontspannener te stappen. Wendingen rijden kan ook helpen, die zijn namelijk erg moeilijk om in telgang te doen.
Het is niet waarschijnlijk dat het probleem voor zondag volledig is opgelost, dus je moet er denk ik rekening mee houden dat het ook in de proef kan gebeuren. Stel je daar nu vast op in, dan hoef je er tijdens de proef niet van te schrikken en hoef je ook niet boos te worden. Je rijdt de rest van de proef gewoon lekker ontspannen en zo goed mogelijk, en daarna richt je je op een betere oplossing (in je les etc)
Succes met je wedstrijd!
Katja schreef:Heel langzaam stappen is vaak de oplossing. Dus echt pasje voor pasje. Niet geschikt voor tijdens een proefje maar wel een goede manier om ze goed te leren stappen.
Katja schreef:Ik zou er zelf voor kiezen om eerst zuiverheid te hebben en dan weer activiteit.
Als hij opgewonden is, doet hij het juist niet!

daantjuhhh schreef:Katja schreef:Ik zou er zelf voor kiezen om eerst zuiverheid te hebben en dan weer activiteit.
Maar heel langzaam stappen is niet zuiver.
Joki schreef:Een echte telganger kan ook in telgang over de balkjes
Joki schreef:Een echte telganger kan ook in telgang over de balkjes
Zo zie je maar dat elk paard verschilt