Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bonny4life schreef:dat ze het zonde van de les, tijd en
mijn kracht zeg maar vind om steeds zo moe te worden van de stelling en ze weet dat bonny het allemaal kan en we willen zeg maar wat verder komen
tamary schreef:Klinkt alsof je pony erg stijf is aan die kant. Een leuke oefening daarvoor is op de grond met bv stukjes appel of wortel je pony laten inbuigen tot bij de heup, en dan hoog(bijna op de rug) midden (flank) en laag (halverwege bovenbeen). Hier zal ze ook soepeler van worden en je hebt geen kracht nodig. Dat inbuigen kun je vervolgens zonder voer ook vanuit het zadel gaan doen (naar de schouder, anders raakt ze uit balans). De pony moet bepaalde spiergroepen oprekken en dat kan ze in het begin nog niet lang volhouden, als je dat forceert krijg je spierpijn en dan gaat het nog moeilijker.
)maar vandaar dat ik de slof dus als verfijning van mijn handhulp wil geven maar niet als trekken(ja oke kan eens een keer gebeuren maar dat kan ook met de gewone teugel) trouwens vraagje, wat is het slimst, je slof onder de pink of een vinger boven de vinger waar je normaal je teugel hebt?ik heb m meestal onder de pink.. tamary schreef:Klinkt alsof je pony erg stijf is aan die kant. Een leuke oefening daarvoor is op de grond met bv stukjes appel of wortel je pony laten inbuigen tot bij de heup, en dan hoog(bijna op de rug) midden (flank) en laag (halverwege bovenbeen). Hier zal ze ook soepeler van worden en je hebt geen kracht nodig. Dat inbuigen kun je vervolgens zonder voer ook vanuit het zadel gaan doen (naar de schouder, anders raakt ze uit balans). De pony moet bepaalde spiergroepen oprekken en dat kan ze in het begin nog niet lang volhouden, als je dat forceert krijg je spierpijn en dan gaat het nog moeilijker.
Bonny4life schreef:ik bedoel niet mijn kracht op die manier..ik bedoel het zo, van het stelling vragen met je arm naar rechts (gewoon van de hals af) en je doet dat een halfuur lang, krijg je ook kramp van.. ik bedoel niet getrek in de mond ofzo, weet ook niet hoe ik het anders moet vertellen maar goed, ieder zijn mening.