Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
! Ik heb ook een mexicaanse gehad, maar dan vind ik een lage toch beter, maar dat zal wel van paard tot paard afhangen denk ik :s !

houthakker schreef:mexicaans hoofdstel... vandaag nog een vast gehad
door de druk op de neus van het paard, heeft het dier continu het idee dat het "tegen" gehouden wordt. en zodra dat het paard zn mond open probeert te doen (protest/bit pakken e.d.) neemt de druk op zn neus toe, waardoor hij zichzelf in zekere mate "afstraft", als ik het zo mag noemen. het beste effect heeft dit hoofdstel als je tijdens de trainingen met een normaal hoofdstelletje rond rijd, en met wedstrijd of concours het mexicaanse hoofdstel omdoet, waardoor hij er zo min mogelijk aan went.
Mag niet eens
_thessie_ schreef:Heeft iemand er misschien een foto van?
LPtjuh schreef:ik heb er nooit mee gereden , maar vind ze wel mooi , maar mooi mag voor zoiets geen rede zijn om te gebruiken
Libera schreef:LPtjuh schreef:ik heb er nooit mee gereden , maar vind ze wel mooi , maar mooi mag voor zoiets geen reden zijn om te gebruiken
BabeeLisaaH schreef:Tsjaa,, mag t nou wel of niet..?? Ben k trouwes wel benieuwd naar want k zie byna nooit ruiters in de dressuurproef met mexicaanse neusriem...