Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LoveJoew schreef:Goed je knieen aanklemmen en rustig draven dan lukt het makkelijker ..
En vooral veel oefenen het is iets wat niet zomaar lukt maar waar je ff op moet oefenen .. succes ..

claudie schreef:LoveJoew schreef:Goed je knieen aanklemmen en rustig draven dan lukt het makkelijker ..
En vooral veel oefenen het is iets wat niet zomaar lukt maar waar je ff op moet oefenen .. succes ..
juist niet gaat klemmen..
je moet gewoon zitles oid gaan nemen. proberen een onafhankelijke zit te krijgen.
. Mischien is het een beetje gevaarlijk maar als je je voeten goed houd (beugel achter je tenen ) kan er niet veel gebeuren.
)
kan mijn voeten ook niet goed stil houden. In stap liggen ze erg goed maar zodra ik ga draven... hopeloos is het... dan probeer ik zo mn voeten stil te houden, let ik nietmeer op de rest van mijn houding. Maar dat van die toutjes ga ik eens proberen!
(jaloers
) je moet gewoon constant bezig zijn om je onafhankelijke zit te blijven bevestigen.

topsylover schreef:bij mij heeft het ontzettend goed geholpen om voor lange tijd met schoenen zonder chaps te gaan rijden.mijn benen kunnen dan in alle vormen en maten zonder dat die irritante laars in de weg zit.
ik rijd al bijna mijn hele paardrijleven met schoenen en ik zit nu veel lekkerder.
MrICW schreef:zal het niet bijzonder vervelend zijn constant getrek en gemurmel aan de singel.
ik rijd zelf vaak zonder zadel ten eerste is het goed voor je houding, zit en benen en verder vind rijd het heel relaxt (mits schoft niet te hoog is) vooral de galop
Hermesdeux schreef:Alleen maar kilometers zonder beugels maken... leer maar zitten. Jij bent waarschijnlijk een wiebelkont in het zadel, waardoor je benen ook alle kanten op vliegen, terwijl je benen dan als oorzaak zijn![]()
Focus je dus niet alleen op je benen, maar werk vanuit je onderlichaam, bekken, buik en rug. Met een juiste bekkenhouding komen je benen in een bepaalde ligging te liggen. Als je je been dan mooi lang maakt en eigelijk gaat lichtrijden met je knie ipv je beugel, zul je zien dat je onderbenen al veel stiller worden. Let wel op dat dit wat oefening vereist, zeker het lichtrijden zonder beugels zal nog wel vermoeiend zijn. Geef niet op en blijf de hele les zonder beugels rijden...alleen maar!! Stap, draf EN galop...desnoods aan de longe... succes ermee!

:D krizzy schreef:Hermesdeux schreef:Alleen maar kilometers zonder beugels maken... leer maar zitten. Jij bent waarschijnlijk een wiebelkont in het zadel, waardoor je benen ook alle kanten op vliegen, terwijl je benen dan als oorzaak zijn![]()
Focus je dus niet alleen op je benen, maar werk vanuit je onderlichaam, bekken, buik en rug. Met een juiste bekkenhouding komen je benen in een bepaalde ligging te liggen. Als je je been dan mooi lang maakt en eigelijk gaat lichtrijden met je knie ipv je beugel, zul je zien dat je onderbenen al veel stiller worden. Let wel op dat dit wat oefening vereist, zeker het lichtrijden zonder beugels zal nog wel vermoeiend zijn. Geef niet op en blijf de hele les zonder beugels rijden...alleen maar!! Stap, draf EN galop...desnoods aan de longe... succes ermee!
K kan een beetje moeilijk de hele les zomaar zonder beugels gaan rijden aangezien ik in een springles rijd en we nog behoorlijk moeilijke parcoursen rijden. Dat kan je niet veilig zonder beugels rijden. Ook al hebben we wel af en toe een les zonder zadel springen... Das btw vet grappig...
Maarjah... dat heeft bij mij verder niet geholpen :S:S