Maar eergister had ze dus zo'n dag dat ze dus echt niet wou. Tijdens zo'n bui wil ze ook maar al te graag rennen en heb haar flink laten galloperen al bokkend. Was 3 kwartier bezig haar de voorkant van de bak door te krijgen. Ze wil dan de voorste helft van de bak niet in probeer dan een volte op het midden van de bak te rijden en zo langs de enge voorkant van de bak te rijden om ze te laten 'wennen' maar zelfs dat wil ze niet meer. Nu heb ik altijd geleerd dat je je paard nooit zn zin moet geven maar kwam na 3 kwartier nog niet verder dan de helft van de bak
Op een gegeven moment werd ze steeds opgefokter ik probeer ze dan toe te staan en naar voren te drijven omdat ze dan gewoon achteruit of op zij wil maar dan wil ze dus gaan steigeren. Gister ging het best hoog en schrok wel ervan. Toen ze naar beneden kwam toch de hoek door gekregen maar in de 2e hoek begon ze weer te steigeren. Toen ben ik afgestapt was alleen en bang om achterover te klappen. Maar heb ze dus wel dr zin gegeven na 3 kwartier 'vechten'. Heb vanmiddag les (iedere week les) maar dan flikt ze het nooit. Wat nu?
)
. Een paard denkt volgens mij ook niet in termen als 'in de maling nemen'. In de les vind ze het spannend maar gaat er langs, dan wordt ze dus goed genoeg bezig gehouden om meer op de ruiter te letten ipv op de omgeving.
). Als het normaal gesproken wel goed gaat en slechts incidenteel een probleem is dan zou ik er geen punt van maken
. 
( 2 weken verder
)