Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mischien mij kunnen helpen.
Sinds kort rijd ik mijn verzorgpaard met Elastiek. De baas vertelde mij dat het erg goed voor haar rug, het zorgt er voor dat ze haar achterhand meer gaat gebruiken, Die heeft ze namelijk erg verstijft.
Nou is mijn vraag: of ik het elastiek goed bevestigt heb en goed gebruik. Voordat ik ging rijden met Elastiek heb ik dus even op internet gekeken hoe het moest dus. na ik heb het zo gedaan.
Eerst heb ik haar gewoon helemaal los gestapt. lange teugel beetje rondstappen en beetje draven tot dat ze goed warm was, daarna heb ik het elastiek eraan gedaan. totaal niet strak als ze haar hoofd strekte dan zat hij normaal dus als ik haar aan de teugel vroeg. en ze dat deed, hing het elastiek gewoon. niet te laag maar je snapt wat ik bedoel! Ze liep er heel ontspannend mee voor mijn gevoel geen gehang aan de teugels enzo.
Mijn vraag is uiteindelijk dus, doe ik het goed.? want ik wil mijn paard absoluut GEEN pijn doen. en als 1 van jullie dat vind. wil je het mij zeggen dan doe ik het meteen anders !!
Ik hoop wat van jullie te horen
Jolien
maar dat snap jij ook wel
nee want dan is het niet goed. dat is voor de ruiter ook heel zwaar in de hand enzo. 
lang verhaal