Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

stalleke schreef:Klinkt idd als spierverzuring, of je zadel past niet??!!
Spierverzuring is idd wat aan te doen, maar als ze er heel gevoelig voor is zal je preventief iets bij moeten gaan voeren
maar zomaar een dag stilstaan en dan de dag erna rijden alsof ze niet stil heeft gestaan gaat dan niet, dan is de kans op nieuwe verzuring te groot Renske20 schreef:ik zou de DA even alles uitleggen, want het hoeft geen spierverzuring te zijn, het kan net zo goed iets aan de eierstokken zijn, of is ze gevallen in de wei of heeft ze vastgelegen op stal ofzo? hier kunnen ze ook flink rugpijn aan overhouden, het vervelende is alleen dat je nooit weet wat je paard 's nachts op stal precies uitspookt
spierverzuring is wel wat aan te doen, vitamine E bijvoeren en zorgen dat ze iedere dag ongeveer evenhard moet werken dus nie tineens ene bosrit van 3 uur maken of een stuk keihard galloperen buiten als ze de dag ervoor alleen maar eventjes is gelongeerd
iedere dag gelijkmatig laten werken, wel emt afwisseling natuurlijkmaar zomaar een dag stilstaan en dan de dag erna rijden alsof ze niet stil heeft gestaan gaat dan niet, dan is de kans op nieuwe verzuring te groot

stalleke schreef:Ik dacht aan spierverzuring omdat ik dit erg herkende wat hier schreef, die van mij was erg chagerijnig en met poetsen echt geirriteerd, mocht nergens aanzitten etc.. met rijden alleen maar bokken enzo.. vandaar dat ik dacht aan spierverzuring..
Anders moet je eens met de keuring om een bloedtest vragen? daar komt het dan meestal ook naar voren

daffydaffy schreef:Jij blijft als laatste slaan met de zweep. Zij bokt, jij slaat...zij bokt, jij slaat, zij bokt, jij slaat enz enz enz
Let wel: jij moet de laatste zijn die heeft geslagen!! En behoorlijk hard ook. Dit vereist enig geduld (kan een paar uur duren voordat je van d'r af kan klimmen), maar dan ben je er echt vanaf!!!

...bij de keuring,maar ik merk wel dat het niet van het zadel komt,ze doet het ook aan de longe, zelfs dat huppelen en bokken en de oren in de nek...het zit haar echt niet lekker.en ze blijft de staart maar opzei houden ....echt erg
...en de urine ruikt nog wat zuur merk ik,,en ik denk inderdaad dat ze veel eitjes ofzo heeft,want het is wel sinsdien ze hengstig is geworden dit gedrag vertoont...