Ik verzorg nou al 1 jaar een paard. Toen dit paard kwm was ze erg snel bang en heel erg kijkerig. Toen ze eenmaal in de manege lessen ging rijden was ze altijd bang voor 1 hoek en de buitendeur. Nou, na een jaar lang, is het nog niet over. Nouja, ze duft nu wel rustig langs de hoek maar zodra je lang de deur wilt wordt ze helemaal bang en neemt ze je de hele bak door. Als ze gewoon vlak achter een paard aan rijd dan heeft ze nergens last van maar zodra je met haar alleen langs die deur moet rijden durft ze niet meer...
ze raced dan dus weg..Nou is mijn vraag: heeft iemand ook zo'n bang, kijkerig paard mee gemaakt en heeft diegene tips voor mij?
Groetjes!!

ik heb geleerd (van Eddy de Wolff) dat je je paard er gewoon naar moet laten kijken, daar heeft hij tenslotte ogen voor gehad toch? en steeds een beetje naar buiten kijken als hij er niet langs wilt en erg goed je binnenbeen ertegen aan, zodat hij niet over de binnen kant heen kan vallen, en steeds er langs, totdat hij het niet meer interessant is,
maar als je gewoon steeds opnieuw in die bak rijdt, moet hij toch wel eens een keer over al heen langs rijden, anders rijdt hij bij een wedstrijd geen 1 hoek door, en ben jij ook niet blij...
rianne