Hallo allemaal,
Ik heb een probleempje met mijn paardje, ik heb hem een dik jaar geleden gekocht als beginnerspaard na een maand bleek dat hij zeker geen beginnenspaard is (we denken dat hij ginder wat gekregen heeft om rustig te zijn).
Hij heeft veel te veel energie. Het gaat al iets beter dan in het begin toen deed hij gewoon zijn zin ik ben strenger geworden laat er af en toe een gevorderde ruiter mee rijden (zelf die hebben soms problemen) maar toch blijft hij tijdens de lessen achter de andere paarden hollen.
Nu zei m'n lesgeefster van toch eens te proberen een middel te geven dat hem wat rustiger zou maken, op zich ben ik hier tegen maar ik heb zo iets ik wil het wel eens proberen daar ik ook graag wat meer toekomst gericht wil denken en altijd laatste of voorlaatste zijn tijdens de wedstrijden ben je op den duur ook wel beu!!! ik verwacht natuurlijk geen overwinningen maar zou toch een klein beetje vooruitgang willen zien gewoon voor ons zelf. Als ik met een ander rustiger paardje rij lukt het allemaal gelijk niets.
Weten jullie een gezond middeltje waar hij rustiger van zou zijn en beter te rijden? Ik heb reeds Nerv Control van Pavo geprobeert en ook Pianissimo eten van Cavalor geen van beiden gaven resultaat.
Misschien kruiden ofzo?
Hem verkopen is echt geen optie, ondanks alles zie ik mijn beestje doodgraag en in omgang is hij super lief de allergrootste knuffelbeer. Van nature is hij zeer dominant bij andere paarden en mensen bij mij niet.
Maar van zodra ik wil rijden begint hij te trippelen en moet ik heel hard moeite doen om hem bij mij te houden wat dus niet altijd lukt.
Ik longeer hem ALTIJD voor ik ga rijden. En qua eten geef ik hem een gewone onderhoudsmengeling zonder haver ofzo.
Hopelijk weet iemand van jullie een oplossing? Men heeft me al aangeraden om speld te kopen een groffe graankorrel als voeding daarvan zijn ze rustiger heeft iemand hier ervaring mee???
Bedankt voor jullie reactie's!!!!