Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
poes schreef:Nou niet kattig worden hoor, maar jij hoeft hem ook niet te rijdenIkzelf ben het een beetje beu om probleemponys voor mensen te gaan rijden, als je weet dat vroeg of laat het probleem weer opduikt.
. En als je niet het probleem aanwijst en met de eigenaar bespreekt, is 't je eigen schuld dat het probleem weer opduikt. Clitia schreef:
Oohw, ennuh...poes schreef:Ikzelf ben het een beetje beu om probleemponys voor mensen te gaan rijden, als je weet dat vroeg of laat het probleem weer opduikt.
Nou niet kattig worden hoor, maar jij hoeft hem ook niet te rijden. En als je niet het probleem aanwijst en met de eigenaar bespreekt, is 't je eigen schuld dat het probleem weer opduikt.
Citaat:Mijn idee nu is: allereerst de slof eraan, en hem écht aan het werk zetten. zorgen dat hij aan mijn benen en zit komt en daarna pas naar buiten..
Hermesdeux schreef:Om een lang verhaal kort te maken:
Ondersteun dat meisje in de opvoeding van haar pony en leer haar consequent en afstraffend te zijn. Dit is gelijk weer een voorbeeld van het softe gedoe steeds: ik mag geen pony slaan. Lees maar eens wat topics door...ik bedoel niet dat je nu die pony in elkaar moet schoppen en slaan, totaal niet, maar een corrigerende tik is zeker niet verkeerd op zijn tijd. En is die goed op de stemhulpen? Misschien dan eens handig om hem aan de longeerlijn eens een beetje te leren gehoorzamen...
succes!
sorro1 schreef:Ga niet ongevraagd advies geven!

EngelAngela schreef:
Het lesgeven aan de ruiter zal er niet inzitten, het meisje is inderdaad zo van: ah hij is lief, en stapt het liefste af om hem een kusje te geven als hij van iets onnodigs schrikt, dan dat ze hem op zijn flikker geeft. Ik heb haar al vaker "geholpen" maar ze is niet zo als ik, zal ik maar zeggen.