Otje is nooit dol geweest op de bossages langs de buitenbak ... De bossages zijn daar vermoedelijk geplaatst om de weide af te scheiden van de bak, eigelijke wel zo prettig als je lest, rijdt of wedstrijden hebt en de paarden op het weiland niet gezellig mee gaan doen of zich er mee gaan bemoeien.
Een hele zomer heeft mijn dochtertje geprobeerd hem 'netjes' langs de bossages te rijden, de bossages waren eng door verschilldende factoren.. door de stand van de zon veroorzaken ze altijd wel schaduw, ze staan maar aan 1 lange zijde én doordat wij aan de kust zitten, is wind meer een regel dan een uitzondering dus de bossages zijn altijd in 'beweging'.
Tegen het einde van de zomer was het zover, hij liep eindelijk normaal langs de bossages, normaal is ook maar relatief, want hij bleef altijd kijkerig...
Door de verstedelijking hebben we in het najaar last van een overschot fazanten, dit overschot is zo danig dat de fazanten echt gewoon op het erf, in de mesthoop, in de buitenbakken enz rondscharrelen.
Zo ook één van de laatste keren dat Otje in de buitenbak reed .. hij draafde, was oplettend/kijkerig want het waaide, vliegt ineens precies voor zijn neus een fazant uit de bosjes ... nou je raadt het al ..
Otje heeft het helemaal gehad met de bosjes..
Nu de lente/zomer aanbreekt gaan we weer naar buiten, maar Otje is zo bang dat hij dus echt met geen mogelijkheid meer langs de bosjes loopt, sterker nog; hij raakt zodanig in paniek dat er 'gevaarlijke' momenten aanbreken voor mij dochtertje (10) ... hij verbreekt werkelijk elk wereldrecord ... Zelfs met oudere en ervaren ruiters gaat hij er neit meer langs en poept hij binnen 10 minuten water van de stress... ook aan de hand is hij niet te houden.
Hoe gaan we dit nu eens oplossen?
Ik heb foto's toegevoegd om een idee te krijgen van de bosjes, je ziet dan ook duidelijk de schaduw en het idee op de andere foto hoe de bosjes dus aan één zijde van de bak loopt (het gaat dus niet om Otje en mijn dochtertje op die foto
)Overgang van de bosjes:

Hier zie je goed de schaduw van de bosjes:
maar reken maar niet dat hij die vrijwillig afstaat, niet op die clinic .. laat staan aan een kind van 10