Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
secricible schreef:Ik heb dus gewoon geleerd, teugels beide strak en stilhouden. Niet ophoudinkjes, dan loop je alleen maar te zagen.
Om stelling te vragen moet je pony om je binnenbeen buigen. dus dat betekend duwen metje binnenbeen, eventueel je binnenhand ietsje hoger en verder naar buiten zetten.
Mies7 schreef:secricible schreef:Ik heb dus gewoon geleerd, teugels beide strak en stilhouden. Niet ophoudinkjes, dan loop je alleen maar te zagen.
Om stelling te vragen moet je pony om je binnenbeen buigen. dus dat betekend duwen metje binnenbeen, eventueel je binnenhand ietsje hoger en verder naar buiten zetten.
Je kunt toch ook ophoudinkjes maken zonder te zagen... Als je een overgang terug rijdt dan sluit je je hand toch ook even, dat is ook een halve ophouding. Daarvoor hoef je echt niet het gebit van je paard te flossen hoor...
carlijn83 schreef:Maar je wilt uiteindelijk naar een stille verbinding toe.

poes schreef:Maar dat ga je toch niet doen als je op een rechte lijn rijdt? Dan rijd je het paard toch aan 2 benen en 2 teugels? En ik heb nog nooit gehoord dat je je binnenhand verder naar achter mag zetten :s Duidelijk gaan er idd heel wat verschillende ideeën rond!
poes schreef:Ik pas dit principe wel toe in een wending (tot je uiteindelijk de binnenteugel zelfs helemaal los kunt laten op een kleine volte). Maar ik begrijp echt niet waarom je het paard niet gewoon aan 21 teugels en benen rijdt op een rechte lijn? Hoe doe jij dat dan op een middellijn of zo? Heb je dan niet altijd een beetje binnenstelling?

Nado schreef:Voor een eigen paard, misschien. Maar bij een manegepaard, NOOIT DOEN!!!Alles uitproberen en kijken wat voor jou het beste werkt.
Nado schreef:
, net zo min als je paard voorwaarts gaat door met de teugels te slaan en "hotsjik" te roepen.
(het werkte al niet)