Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Professor schreef:Impuls het zelfde als Schwung???????????????
Nee impuls is maar een klein gedeelte van het woord Schwung.
Apple schreef:Voor de topicstarter: het komt de discussie ten goede als er in de beginpost wat meer vertelt wordt en er geen vraag gesteld wordt waar je als TS zelf al een antwoord op lijkt te hebben.
Door de zinnig inhoudelijke post van Kafue denk ik dat er daardoor wel voldoende basis is voor een zinnige discussie en zal ik het topic dus open laten.

gijsenkim schreef:jahoor![]()
![]()
In Nederland begrijpen we helemaal niet hoe het nou eigenlijk moet.........
gelukkig is er nog zo een land als Duitsland, wordt er tenminste nog ERGENS in de wereld goed les gegeven.....
Ik vind dit zo enorm kleinerend, alsof de instructeurs in Nederland allemaal achtelijk zijn zeg! en alsof je alleen courage hebt als je over dit soort hele simpele basisdingen nadenkt........
BAH
Ctal schreef:Ik weet wel wat het verschil is, en als je al met zo'n houding tegen over een onderwerp staat dan weet ik het ook niet. Waar wil je in vredesnaam nog over discussieren of wat het doel hiervan dan ook was. Het zijn gewoon begrippen en ik denk niet dat je daar zo anders over kunt denken.
Daarnaast weet vast niet iedereen die rijd wat het inhoud maar dat hoeft ook niet wat mij betreft iedereen voert zn hobby op zn eigen manier uit. Ik ga liever bezig in de praktijk dan dat ik de theorie helemaal ken. Je kunt t begrip wel mooi omschrijven maar als je niet weet hoe t voelt dan zegt me dat ook niet zoveel
!gijsenkim schreef:jahoor![]()
![]()
gelukkig is er nog zo een land als Duitsland, wordt er tenminste nog ERGENS in de wereld goed les gegeven.....
Ik vind dit zo enorm kleinerend, alsof de instructeurs in Nederland allemaal achtelijk zijn zeg! en alsof je alleen courage hebt als je over dit soort hele simpele basisdingen nadenkt........
BAH
Kaja schreef:Vragen naar de bekende weg...![]()
Jut en Jul, onze oosterburen weten het weer beter....![]()
![]()
Het straalt er gewoon weer vanaf!
![]()
BAH
Kaja schreef:Vragen naar de bekende weg...![]()
Jut en Jul, onze oosterburen weten het weer beter....![]()
![]()
Het straalt er gewoon weer vanaf!
![]()
BAH

Kafue schreef:Okee er zijn buren die goed les geven , SO WHAT?
We nodigen je en een van je HETE paarden van harte uit voor een lesje bij je oosterburen hoor.
Ik vind niet dat je het op deze manier moet zien professor, dit is generaliseren. Ik ken instructeurs die wel de duits begrippen gebruiken, en andere niet. So what? Duitsers denken altijd dat ze voorop lopen op paardengebied, misschien is dit ook zo, maar waarom zou nederland dan slechter zijn? Wij gebruiken ook engelse woorden, omdat daar geen nederlands woord voor bestaat.