mij beugels op goeie lengte ???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

mij beugels op goeie lengte ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:37

Afbeelding

Afbeelding

(dit zijn twee verschillende paarden) Ik keek laast al mijn foto's nog eens na en ik vind me benen en hoe ik er op zit Verdrietig . Zijn mijn beugels nou te kort of ligt dat aan mij.

En mijn benen ligen zoals je zit te ver naar voren. Hoe kan ik dat beter krijgen?

lovelyme

Re: mij beugels op goeie lengte ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:59

Beste Wemkelover, dat komt omdat je als ik het goed zie een veelzijdigheids zadel hebt.. Eigenlijk zijn dat handige zadeltjes, maar het is wel lastig om in een goede houding te zitten, maar misschien moet je het eens proberen met je beugels een maatje of 2 langer... En anders ben ik bang dat het tijd is om een ander zadel te nemen... Huilen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:30

Bij mij op de manege zeggen ze altijd dat je beugels op de goede maat zitten als je enkel tegen de beugel aankomt. Op de manege rijden wij trouwens ook met veelzijdigheidszadels.
Volgens mij zit je trouwens wel goed met je beugels hoor, misschien een gaatje langer?

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:00

Vaak ligt het idd ook aan het zadel (en de breedte van je paardje Knipoog ) hoe je benen tegen het paard liggen.

Je beugels zijn misschien iets aan de korte kant, maar als jij lekker rijdt zo, zou ik me daar niet zo druk over maken. Knipoog

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 17:11

Hm, het zier er wel wat te kort uit hoor! Maar idd, als het lekker rijdt dan moet je lekker doorgaan op die maat. Voor het zicht zou het wel een gaatje of 2 langer mogen!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 10:01

Bedankt vooor de reacties !!!
Ik denk dat ik me beugels maar eens eerst een gaatje korter doe om te proberen hoe dat zit.

Maar mijn benen liggen die niet te ver naar voren dan ? Ik vind van wel, wat vinden jullie?

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 14:26

voor mij werkt de volgende truc altijd heel goed, alleen is dit per persoon verschillend...

ik raak met m'n vingers de gespen van de beugels aan (onder dat beschermflapje) ik beweeg m'n beugels richting m'n oksels, en als m'n beugels dan precies in m'n oksels eindigen zitten m'n beugels goed.. Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:18

Rhiannon schreef:
voor mij werkt de volgende truc altijd heel goed, alleen is dit per persoon verschillend...

ik raak met m'n vingers de gespen van de beugels aan (onder dat beschermflapje) ik beweeg m'n beugels richting m'n oksels, en als m'n beugels dan precies in m'n oksels eindigen zitten m'n beugels goed.. Haha!

Zo heb ik het ook geleerd toen ik mijn eerste paardrijles kreeg op de manege. Ik doe het nu nog steeds zo.. Ja

immerslief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:32

ik doe mijn beugels eerst op mijn arm lengte. en het licht eraan wat we in de les doen. doe we dressuur dan 1 of 2 gaatjes langer gaan we springen dan 1 of 2 gaatjes korter. icht er ook heel erg aan hoe het paard zit.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:33

hey,
het mag misschien heel stom klinken maar ik vind haar beugels aan de lange kant Verward Het komt misschien omdat ik zelf met heeeeeeeel korte beugels rijd....... Bloos

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 00:56

ik vind het ook wat lang eigenlijk maar ja, ik rijdt liever ook met wat kortere beugels Sigaar

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:28

wemkelover schreef:

Bedankt vooor de reacties !!!
Ik denk dat ik me beugels maar eens eerst een gaatje korter doe om te proberen hoe dat zit.

Maar mijn benen liggen die niet te ver naar voren dan ? Ik vind van wel, wat vinden jullie?

Je kunt denk ik, beter een gaatje meer proberen! Je hebt wel netjes je tenen naar binnen, zie je niet vaak meer tegenwoordig!!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:34

Rhiannon schreef:

Heb t ook zo geleerd, werkt alleen niet bij mij, ik heb namelijk erg lange benen, dus als ik via mn arm meet, mogen ze nog 3 gaten langer Haha!

aan ts:
Ik heb t wel eens erger gezien hoor! Als jij fijn rijdt zo, lekker zo rijden!
Maar een aantal gaven jou tip om iets langer te gaan zitten, vervolgens antwoord je dat je ze maar eens wat korter wil doen Verward

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:07

wemkelover schreef:
Afbeelding

Afbeelding

(dit zijn twee verschillende paarden) Ik keek laast al mijn foto's nog eens na en ik vind me benen en hoe ik er op zit Verdrietig . Zijn mijn beugels nou te kort of ligt dat aan mij.

En mijn benen ligen zoals je zit te ver naar voren. Hoe kan ik dat beter krijgen?

Als ik je les zou moeten geven, gingen we beginnen met de beugels 2 gaatjes langer te maken. Als ik zie hoever je uit het zadel komt met lichtrijden, dan zit je te kort met je beugels.
Als ik verder lees en dan je reactie zie op de verschillende tips, dan denk ik dat je ze niet goed gelezen hebt, iedereen zegt langer en dan wil je ze nog korter maken.
Wil je dressuur rijden of gaan we springen?

Dit is een tip van een oude rot, langer die beugels.
Inderdaad de vingertoppen op de gesp en de beugel in je oksel, dit zou dan je juiste lengte moeten zijn, maar dit verschilt per persoon.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-05 08:02

Ik bedoelde bij mij laatste bericht dat ik ze langer ga maken natuurlijk Haha! wat even een foutje van mij kant.
Ik heb nu eerst een gaatje gedaan zodra ik hier aan ben gewend ga ik kijken hoe het lijkt en dan beslis ik of ik nog een gaatje ga doen. Maar eerst maar wennen aan een gaatje.

Bedankt voor de reacties.

Dat mijn tenen naar binnen zijn, is geloof ik moment opname want ik heb ook wel eens wat anders gehoord toen ik nog les had. Haha!

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:09

Ik zag laatst ook foto's van mezelf en ben me rot geschrokken! Mijn knieën kwamen bijna boven het zadel uit... nouja, bijna dan Tong uitsteken Dus ik ben nu maar begonnen met een gaatje langer. Het is wel even wennen, je snapt niet dat die 2/3 cm zoveel verschil kunnen maken, maar het gaat wel redelijk.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 10:40

ja, ik dacht eerst ook als hier op blijf zitten is het een wonder. maar het is goed gegaan !! Ik moet nu helaas voor mij even een tijdje stoppen met rijden want ze krijgen beide bijna een veulen. Dus daarna zal het denk ik wel makkelijker gaan omdat ik dan zo en zo weer moet wennen aan het rijden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 14:07

Hallow,
Ik kan maar 1 dingetje zegge.. Gebruik de arm-truc! Haha! Dus hand bovenaan de beugel en dan moet de beugel onderaan ongeveer in je oksel liggen.. ( beetje vaag weet ut..) Ik heb het zo 7 jaar geleden op de manege geleerd en doe het nog steds zo.. Tong uitsteken Maar je moet ze eigenlijk gewoon hebben zoals je ze zelf lekker vindt zitten, en je goed je hulpen kunt geven! *o/* Party!! Nouwz veel suc6!! OK dan! Kuzjes Eefske..

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:05

Vind je dit lekker zitten?
Blijf dan zo lekker rijden en is niemand die boos op je zal worden als je beugels 1 gaatje te kort/lang zitten. Als jij het op deze manier lekker vindt rijden, hou dat dan zo.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 10:15

Hoe ik de beugels op de foto's heb, dat is dus mij arm lengte en komen de beugels bij mij in de oksels ( arm-truc).

En ik vind een gaatje langer ook niet erg, het zit niet vervelend ofzo. Dus ik doe gewoon een gaatje langer, ik denk dat ik dan zelf ook beter ga zitten.

En als het echt niet wil dan doe ik ze gewoon weer terug.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:57

hihi die arm oksel manier werkt bij mij ook niet als k die maat doe zit k veel te kort naar mijn zin k heb denk korte armen hihi k moet ze dan altijd 2 of 3 gaatjes langer maken als ik de arm oksel manier doe dus niet bij iedereen werkt dit.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 11:13

Ik heb mij laten vertellen dat de onderkant van je beugels tegen de enkels aan moeten komen, zoals dorientjuh al zegt.. Ik denk dat je gewoon de beugels op de lengte moet doen hoe jij ze lekker vind zitten! een vriendin van mij rijd ook vaak met lange beugels maar dit vind zij fijn.. dus gewoon lekker op de lengte doen wat jij fijn vind!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:46

ik vond aan het begin van dit topic eigenlijk al dat je beugels best wel lang waren.. je bent maar een klein meisje op een groot paard zo te zien Koe en ik zit me eigenlijk nog steeds te verbazen over al die mensen die zeggen dat je beugels kort zijn... je moet nog wel je hakken kunnen uitdrukken! en volgens mij kan je dat helemaal niet meer als je je beugels nog langer doet, en je moet ook gewoon zelf kijken hoe jij je beugels vind zitten, vind jij ze te lang doe je ze korter, vind jij ze te kort doe je ze langer..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:25

lijkt alsof je met je kniën heel hoog tegen de wrong aankomt.. ik zou je beugels een gaatje langer maken en kijken of je je knie wat lager kan laten hangen.. zijn dit jouw eigen paarden? dan kun je evt een zadel op jouw eien maat laten maken of de zadelmaker laten kijken naar jouw zit op het zadel..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 16:28

BrittKitt schreef:
ik vond aan het begin van dit topic eigenlijk al dat je beugels best wel lang waren.. je bent maar een klein meisje op een groot paard zo te zien Koe en ik zit me eigenlijk nog steeds te verbazen over al die mensen die zeggen dat je beugels kort zijn... je moet nog wel je hakken kunnen uitdrukken! en volgens mij kan je dat helemaal niet meer als je je beugels nog langer doet, en je moet ook gewoon zelf kijken hoe jij je beugels vind zitten, vind jij ze te lang doe je ze korter, vind jij ze te kort doe je ze langer..

Als je kijkt hoever ze uit het zadel komt met lichtrijden denk ik juist dat ze wel wat langer mogen!