Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
PeruaansePas schreef:Misschien snapt hij niet wat je bedoelt?
Verzet is toch echt een duidelijk signaal van het paard dat hij het of niet snapt of niet kan (pijn). Lukt het een ander wel?
maar ook omdat hij de binnenbak niets aan vind.joyce B schreef:Dan lijkt me de
aanleuning en gerichtheid op jou, niet in orde. Lijkt me dat dat toch basisvoorwaarden zijn waar je aan zou willen werken.
Als je paard niet ontspannen je hand wil volgen en die zelf opzoekt, zul je hem alleen met druk en dwingen rond kunnen houden in moeilijkere oefeningen lijkt mij. Maar dat lijkt me niet de manier hoe je het wil bereiken toch?
Is je paard wel recht en op 2 teugels? Loopt hij in balans?
marloezzke schreef:ik zou dit voorwaarts oplossen, zet het wijken in zorg dat je een fijne aanleuning hebt en je paard goed aan je been is, gebruik eventueel een zweepje aan de binnenkant ter correctie.
probeer hem een paar pasjes te laten wijken eventueel met het zweepje tegen de kont aan zodat de achterhand goed meekomt ga daarna weer een paar passen rechtuit en zorg dat je alles weer onder controle hebt.
voltes sluiten en openen zijn ook een fijne oefening hiervoor maar zorg wel dat mocht je paard in verzet komen je het naar voren oplost.

)Renske20 schreef:hey is ie nu ook al aan het drammen met wijken?
ik weet wel dat hij schoudervoor niet leuk vind(maar het ondertussen dus wel gewoon snapte!) en dat hij travers niet snapte en dan idd gewoon onder me uit liep en in verzet kwam!
wijken kent hij zeer zeker wel, maar ik gok er op dat het hem nooit met de goede hulpen is geleerd, en dat hij ook een beetje gata drammen als hij zn spieren voelt, en spierne moet gebruiken die hij een tijdje niet heeft gebruikt, en ze dus wat m,oet oprekken, en dat liever niet doet en dan dus maar in verzet komt
Ik vond hem wel verbeterd tussen de 2 keer dat ik hem even heb gereden, dus je bent zeker goed bezig
let er wel op, dat je als je voor je rechterbeen wijkt, dus naar links gaat, buiging om je rechterbeen moet hebben, dus leg je rechterbeen niet naar achter(dan kan hij er immers niet meer omheen buigen)
probeer ook niet teveel 'op links' te gaan zitten, maar echt recht boven hem te blijven zitten, liever iets op rechts zelfs, op die manier buigt hij makkelijker om je rechterbeen, en dat is de bedoeling, dat hij gebogen om je rechterbeen heen, pasjes opzij zet naar links toe
gewoon blijven oefenen! ook wat pasjes schoudervoor meenemen, en veel voltes openen&sluiten, en laat hem niet onder je uit lopen, maar hou hem onder je e probeer hem dan ruimere passen te laten maken zonder harder te gaan(merkte dat hij bij mij graag zn eigen tempo wilde open, en zn passen liever niet netjes afmaakte, en dan ook kleinere pasjes gaat maken, veel schakelen en schijnovergangen rijden dus)
maar ik weet zeker dat het goed komt! jullie hebben hem ook nog niet zo heel lang, en hij moet ineens harder werken dan hij is gewend, dus een combi van uitproberen en onder het werk uit willen komen is het volgens mij!