Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Bella_Donna schreef:Twylight is al eens eerder beleerd maar toen is er niets mee gedaan en tijdens de 2e keer is hij agressief geworden omdat hij dat niet nog een keer wilde hebben. Toen hij weer thuis kwam was er niets aan de hand en ik wist ook niet dat dat was gebeurd.
ik rijd nu een tijdje op mijn paard dat gaat wel goed maar er is wel steeds iemand bij die mij les geeft,, als ik jou was zou ik lessen gaan volgen, wat doet je paard dan precies dat ie gevaarlijk is? en heb je er al op gereden? Bella_Donna schreef:Sinds de herfst is mijn paardje voor de 2e keer beleerd en nu kan ik er zelf behoorlijk mee aan de gang maar hem iets leren zal niet meer lukken hebben ze gezegd.
Twylight is al eens eerder beleerd maar toen is er niets mee gedaan en tijdens de 2e keer is hij agressief geworden omdat hij dat niet nog een keer wilde hebben. Toen hij weer thuis kwam was er niets aan de hand en ik wist ook niet dat dat was gebeurd.
Nu het slecht weer is kan ik al een hele tijd niet rijden met Twylight omdat ik bang ben dat ik uitglij. Vanmiddag zei mn moeder dat we hem dus maar beter konden verkoopen omdat het anders misschien gevaarlijk zou worden als hij verkeerd behandeld word en omdat je een jonger paard niet even stil kan zetten en hem zo weer op kan pakken. Natuurlijk begrijp ik dat wel maar toch vraag ik me af of ik er echt niets meer mee kan beginnen nadat hij deze winter zo lang stil heeft gestaan en af en toe alleen maar gelongeerd is.
Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er mensen die een oplossing weten hoe ik dit op kan lossen op een manier zodat het paard er plezier in heeft en zodat het niet gevaarlijk word???
Bella_Donna schreef:Maar de stal die hem nu heeft beleerd zegt dat hij het nu niet meer pikt dat mensen hem gaan beleren en hij kent dat spelletje dus en dan gaat hij alle mogelijke dingen proberenom er onderuit te komen en dan kan hij erg gevaarlijk worden.
gijsenkim schreef:Ik denk dat je het beste het paard kan verkopen aan iemand die wel de tijd en de mogelijkheden heeft om het dier op een constante basis te bereiden.
5 jaar is midden in de pubertijd.
Jammer dat het paard de dupe is
SAKKIA schreef:Vind je wel een beetje egoistisch, jij denkt alleen maar aan je eigen belang, JIJ wilt hem niet kwijt, dus verkoop JIJ hem niet.
Verplaats je eens en bedenk eens wat het beste voor hem is. Als je heel erg veel om dat dier geeft, gun je hem die kans om bij een ander wel gelukkig te kunnen zijn.
Bella_Donna schreef:In die tijd dat ik er op door heb gereden nadat hij voor de 2e keer beleerd was was hij best braaf hij liep aan de teugel ik kon figuren rijden maar toch... Hij was wel altijd druk en aan het eind was hij nog niet moe dat wel. Hij wilde ook zn best wel doen zo is hij altijd geweest.
Citaat:Zulke lange les tijden heb je ook weer niet, ik heb elke dag tot 17.00 stage, maar ga wel zo vaak mogelijk mijn paard rijden, als ik haar weer thuis heb staan ga ik haar zeker 4x in de week zelf rijden, en ik heb voor haar een bijrijdster die dan 1x in de week(of als dat nodig is 2x in de week) kan rijden. Wat je ook kunt doen is na school gelijk je paard rijden en dan als je weer thuis komt je huiswerk maken, zo heb ik dat ook gedaan toen ik in het examenjaar zat en dat ging goed.

Bella_Donna schreef:Heeft iemand hier ervaring mee of zijn er mensen die een oplossing weten hoe ik dit op kan lossen op een manier zodat het paard er plezier in heeft en zodat het niet gevaarlijk word???