Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Vraag of je in de les wat moeilijkere oefeningen mag doen. Lees veel paardenboeken, en zo leer je de theorie goed! Vanzelf komt er wel iemand die ziet hoe goed je rijdt, en laat je misschien wel een keertje op zijn paard rijden
Nettie schreef:Manegepaarden zijn ook paardenVraag of je in de les wat moeilijkere oefeningen mag doen. Lees veel paardenboeken, en zo leer je de theorie goed! Vanzelf komt er wel iemand die ziet hoe goed je rijdt, en laat je misschien wel een keertje op zijn paard rijden
Wel kan je vragen om moeilijkere oefeningen. 
tamaraatjuh schreef:Zonder eigen paard of verzorgpaard zul je niet ver komen, je kan met een manegepony geen wedstrijden rijden, hooguit onderlingWel kan je vragen om moeilijkere oefeningen.
Natasja91 schreef:Inderdaad, het is best lastig met een manegepaard. En ook bijvoorbeeld Anky is in de B begonnen, die heeft veel gelest, en is zo ook hoger gekomen. Je kunt niet even met je vingers knippen, et voilla, je bent Z ...
Mirtheke schreef:kan je geen paard huren of privéles nemen?
CrOsSgIrL schreef:sorry beetjj kansloos ....
als je hoger wil komen als de FNRS proefjjes ofzo,, moet je echt een verzorg en/of eigen paard hebben,, want anders kom je er niet
Danielle01 schreef:Ik denk ook dat het zeker kan!!
Ik heb zelf ook op een manege gelest en met prive les kom je al een eind. Je wordt hierin een stuk beter en vooral meer begeleid, altijd doen dus. Dan kan je langzaamaan iets meer en moeilijkere oefeningen doen. Ik bedoel, een hoger niveau heeft toch niet altijd te maken met het wedstrijd rijden. ... je kan ook op hoger niveau rijden zonder dat je wedstrijden doet!! En, als jij dan beter rijdt, dan komt die verzorgpony vanzelf!!
CrOsSgIrL schreef:sorry beetjj kansloos ....
als je hoger wil komen als de FNRS proefjjes ofzo,, moet je echt een verzorg en/of eigen paard hebben,, want anders kom je er niet
Al ga je alleen nogmaar naar een andere les (met een hoger niveau) leer je toch ook al een hoop bij, en volgens mij begint iedereen bij een manege pony!!!
emiej schreef:CrOsSgIrL schreef:sorry beetjj kansloos ....
daar geloof ik dus niks van, dus als je veel talent hebt en je kan geen verzorgpaard vinden kom je niet verder?
groetjes meisje van 13

CrOsSgIrL schreef:kyk dat bedoel ik, het klinkt misschien heel hard, maar als je geen verzorgpony hebt, kan je niet op officiele wedstrijden starten,, en als je niet op officiele wedstrijden kan starten word je ook nooit Z enzo..
M3isSi3j schreef:CrOsSgIrL schreef:kyk dat bedoel ik, het klinkt misschien heel hard, maar als je geen verzorgpony hebt, kan je niet op officiele wedstrijden starten,, en als je niet op officiele wedstrijden kan starten word je ook nooit Z enzo..
Ik heb ook met manege paarden gestard, bijna iedereen bij ons op stal.. en ja.. er waren ook er ook genoeg bij de M2 of Z geworden zijn.. en echt niet omdat we onwijs spectaculaire pony's hadden hoor.. want die waren gewoon bij de slacht weg gekocht of op 2 jarige leeftijd met een hele groep.. dan beleerde we ze en als ze braaf genoeg waren gingen ze in de les en als je dan op stal werkte verdiende je een uurtje les..
dus het is echt onzin..!! Waar een wil is, is een weg!!
Vind het echt heeel flauw dat ej dit kind der dromen ontneemt...
Je vind er vast wel een.
emiej schreef:CrOsSgIrL schreef:sorry beetjj kansloos ....
daar geloof ik dus niks van, dus als je veel talent hebt en je kan geen verzorgpaard vinden kom je niet verder?
groetjes meisje van 13
die moet ik hebben!tamaraatjuh schreef:Zonder eigen paard of verzorgpaard zul je niet ver komen, je kan met een manegepony geen wedstrijden rijden, hooguit onderlingWel kan je vragen om moeilijkere oefeningen.