Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
stomme beesten af en toe. Maar probeer gewoon door te rijden en vooral niet laten kijken. Als je merkt dat ze al begint te kijken, zelf compleet de andere kant op kijken en wendingen, voltes, schouderbinnenwaarts, tempowisselingen. Hierdoor heeft zij geen tijd om moeilijk te gaan liggen doen en ben jij bezig, waardoor jij ook geen spanning op kunt wekken. K denk dat dat ook meespeelt, want omdat het iedere keer gebeurd ga jij je voorbereiden, en dat merkt het paard dan weer, waardoor hij reageerd. Boos worden heeft weinig zin, omdat ze dan alleen maar het vertrouwen kwijtraakt. Gewoon heel veel aandacht opeisen en vooral niet de aandacht op dat open stuk leggen! Zowel jou aandacht als die van je paard! nickjuh schreef:nou ik zou er met een volte langs gaan rijden.. Steeds een grote volte maken en haar dan niet die kant op laten kijken.
Houd de aandacht bij jou.
Vraag stelling naar de binnenkant zodat ze niet naar buiten kan kijken ook.
Anders zou ik het ook niet weten
Troeta schreef:een hele praktische oplossing, maar misschien kan je het dichtmaken?
eens kijken hoe het dan gaat.
natuurlijk nog steeds lastig op wedstrijden, maar misschien is ze gewoon bang voor open gaten.
Maar kan je in de bak voorlopig ff rustig rijden
radje schreef:Maybe not. Als ze er elke dag loopt, maar het elke dag weer eng vindt, tot ze aangepakt wordt...Wie weet wat ik eraan kan doen, want het moet toch op een normale manier kunnen dan met de zweep????
. Ik denk dat je je gewoon als de grote verschrikkelijke ruiter op moet stellen, al is het maar voor drie keer rijden. Dan weet ze dat het toch echt niet leuk is om daar te gaan irriteren, en zal ze ermee ophouden. Het klinkt mij in ieder geval heel erg als uitproberen. Clitia schreef:radje schreef:Maybe not. Als ze er elke dag loopt, maar het elke dag weer eng vindt, tot ze aangepakt wordt...Wie weet wat ik eraan kan doen, want het moet toch op een normale manier kunnen dan met de zweep????
De zweep is niet bedoeld als martelwerktuig, maar als een versterking van de hulp. Hetzelfde geldt voor de sporen. Maar misschien dat je met je stem kan straffen? Een zweep is wel makkelijker en duidelijker, maar je moet die zweep wel kunnen blijven gebruiken, aan trauma's ervoor heb je niets.
Ulissa schreef:Eerst had je het probleem bij de kantine misschien ben je dit vergeten maar dat probleem heb je er toch ook uitgekregen. Ze heeft nu het probleem verlegd naar een ander deel van de bak. Haar vader kennende denk ik dat het het aard van het beestje is.
Echt schrikken kan het niet zijn want ze loopt ergens 10x langs en bij de 11e keer gaat ze uit haar dak.