Ik wil graag weten of jullie kunnen ontdekken wat er in het volgende verhaaltje fout is, over het bit, omdat veel mensen denken dat dit te oplossing is (niet echt gebeurd, gewoon 'uit mijn duim gezogen'):
Ik zit lekker rustig buiten te rijden, en ik ga lekker op een goed pad galloperen. Na een tijdje wil ik weer terug naar de draf. Ik hou mijn paard in. Mijn paard wil niet helemaal terug naar de draf. Nou zal hij het voelen ook! Ik ga steviger in het zadel zitten, en trek aan de teugels. Mijn paard gaat alleen maar harder! Ik trek nog harder en harder, tot ik niet harder kan. Mijn paard gaat alleen maar sneller.
Hoe zouden jullie dit oplossen? Na een aantal berichten zal ik het antwoord hierop geven.
Hopelijk zijn er een paar die wel het goede op zo'n moment zouden doen, want er zijn er genoeg die het op deze manier doen.
Suc-6

En ik zal hiermee wel weer mensen over me heenkrijgen, maar het wil nog wel eens helpen om je ene hand iets boven de andere te zetten en zo een hele kleine volte in te draaien.
Je paard kan dan geen kant op! (Als dat niet help stuur ik altijd gewoon tegen een boom aan
)
ik vraag me hier af denk jij alles op te lossen met zware werktuigen? gebruik maar een scherper bit en als die een houten bek krijgd jammer dan en wat als ze weer met een gewoon bit wil rijden ?????