Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lubbie schreef:wij mogen nooit achter de loodlijn rijden
dan verlies ja vlugger de controle over je paard.
sommige paarden kruipen achter de loodlijn om zich te ontdoen aan het werk. de rug kan je maar beter maken door verzameling en voorwaartsneerwaarts afwisselend. want eenmaal achter de loodlijn zijn ze moeilijker terug er aan en ervoor te rijden. Dat werd ons altijd gezegd...
lubbie schreef:wij mogen nooit achter de loodlijn rijden
dan verlies ja vlugger de controle over je paard.
sommige paarden kruipen achter de loodlijn om zich te ontdoen aan het werk. de rug kan je maar beter maken door verzameling en voorwaartsneerwaarts afwisselend. want eenmaal achter de loodlijn zijn ze moeilijker terug er aan en ervoor te rijden. Dat werd ons altijd gezegd...
Citaat:Het gaat hier om achter de LL rijden
Niet paarden die achter de teugel lopen
Dat is een heeeel groot verschil
Jacksel schreef:[image]
Valt dit onder goed of verkeerd achter de loodlijn lopen, vraag ik me dan af. Ik heb hem hier niet bewust naartoe gevraagd, het enige wat ik hier deed was met mijn been naar mijn hand toerijden. Dit is een 13 jarig paard die nooit heeft geleerd hoe dressuren echt werkt, dus die nog moet leren om naar de hand toe te komen, zijn achterhand onder te brengen, na te geven, te ontspannen en zijn rug te gebruiken, dit is dus een heel erge momentopname...