Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Sonja schreef:Mag ik aannemen dat het paard die anderhalve week wel gewoon buiten gelopen heeft in wei of paddock? Dan zal er in principe weinig aan de hand zijn.
moet even lachen.. mijne staat 24/7 buiten. Als ik die tijd niet rij is het een raketje. Is ie eigenlijk om de haverklap wel.. maar zal ook het soortje zijn.

Sonja schreef:Zo voed ik m'n paarden bv op, dus die sleuren niet aan de longe
1. Mijn driejarige was echt op het krankzinnige af hoor, na 3 weken boxrust.
2. Ik doe dat bv door werken aan de hand, (licht bijgezet) longeren (ik ben daar heel streng/consequent in en accepteer vanaf dag 1 bij mij op stal geen gespeel aan de longe) of gewoon onder het zadel.
Maar vooruit. Iedereen z'n eigen manier. Echter, eens nadenken over de dagelijkse gang van zaken danwel iemand anders' manier kan nooit kwaad. Toch?
Mulan schreef:Hoe combineer jij punt 1 en 2 dan?
Want als die van mij zo door het dolle heen is na verplicht gebrek aan beweging, dan zet ik d'r ook aan de longe.
Sleuren mag ze niet, ik wil gewoon blijven staan namelijk. Maar ze geeft wél bij elke overgang een gilletje, aangalopperen begint met een soort spaanse pas/sprong-achtig iets, met draven tikt ze bijna met d'r knieën d'r neus aan en eigenlijk gaat er maar vrij weinig op de normale manier. Ze luistert wel, 'ho' is ho en 'hier' dan komt ze gelijk.
Maar ze maakt er één grote show van. Hoe verbied jij een paard dat? Of versta jij iets anders onder spelen? Mogen ze bij jou bokken aan de longe bijvoorbeeld?