Hoofd omhoog met groeten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Hoofd omhoog met groeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:18

Mijn pony doet dat altijd in de proef. Ik groet, een hand van de teugel, en gelijk die kop omhoog en kijken. Naar de kantine, naar de jury, opzich vindt ik dat niet erg. Maar als ik dan weg wil rijden is dat niet zo makkelijk omdat ik moet draven, aan de teugel rijden en gelijk de bocht om moet.

Wie heeft er tips voor mij??? Af en toe lukt het wel. Maar hoe de jury groet vind mijn pony meestal erg interresant.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:49

zou je niet met martingaal eerst goed kunnen oefenen, of mischein weet je lerares wel iets

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 12:18

springlady schreef:
zou je niet met martingaal eerst goed kunnen oefenen, of mischein weet je lerares wel iets

Het grappige is. Dat het op les wel goed gaat maar op de wedstrijd is het een andere omgeving en dan gaat hij met groeten weer lama spelen...... Haha!

acropolis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:26

Meer ontspanning proberen te verkrijgen en maken dat de pony zich op u concentreert.

Dat is moeilijk omdat u waarschijnlijk een klein beetje nerveuzer bent dan anders.
Haal goed adem, probeer in de ring enkele rondjes te rijden alvorens te starten.
Hou de aandacht bij je, wil ze naar de omgeving kijken vraag dan licht schouderbinnenwaarts. Rij eventueel wat schijnovergangen. Geef ze geen tijd om met haar gedachten ergens anders te zijn!
Zorg dat u een lichte aanleuning hebt en 'speel' eventueel een klein beetje met de teugels om de aandacht bij u te houden.
Ook de overgang naar halt goed voorbereiden.

Oefen ook het binnenkomen halthouden en groeten op training!

succes!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:10

Zorgen dat vlak voor het halthouden je handen al heel dicht bijelkaar staan, zodat de overgang naar 1 hand bijna niet voelbaar is voor je pony.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:41

Oefenen met 1 hand rijden. Zodat je hem weer heel snel naar beneden kan vragen. Mijn pony loopt de laatste tijd met 1 hand zelfs makkelijker beneden, omdat ik dan me rechterkant niet vast kan zetten.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:49

Proberen ontspannen te blijven (worden) , je pony bezig houden en halthouden en groeten oefenen zodat hij het wat meer gewend is om "even te wachten" Tong uitsteken. De tip van Lustitana lijkt me ook wel goed!

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:32

probeer het alvast als je aan het losrijden bent dan is ze al een beetje aan de omgeving gewend

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 22:23

Ellie schreef:
probeer het alvast als je aan het losrijden bent dan is ze al een beetje aan de omgeving gewend

Maar dan kom je in een andere bak en dan vindt hij het altijd spannend. Gewoon dan is het anders en dan moet hij alles eerst uitvoerig bekijken en dus ook met groeten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:26

oefen ee Lachen
da zal ooit wle eens lukken

en bwt... mag dat wel tijdens dressuur een martingaal?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 22:48

lubbie schreef:
oefen ee Lachen
da zal ooit wle eens lukken

en bwt... mag dat wel tijdens dressuur een martingaal?

Nee, dan kun je hem lekker strak doen en dan loopt je paard vanzelf wel naar beneden dat is de truuk er niet van

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:23

Sja MissSisa, mijne doet het in het M2 nog, kijken hoe de jury groet. Toch heb ik vaak zevens voor binnenkomen, dus het is blijkbaar niet erg Knipoog . Je kan gewoon nagefelijk halthouden, voorzichtig teugels overpakken en met 1 hand even wat kneden, dan denkt ie misschien even aan jou voordat ie gaat lamalopen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:07

goed van achter naar voor rijden Nageeflijk rijden..paarden die nageeflijk zijn zullen altijd met stilstaan nageven..paarden die dat niet zijn,gebruiken stilstaan om onder de druk van de hand uit te komen..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:07

goed van achter naar voor rijden Nageeflijk rijden..paarden die nageeflijk zijn zullen altijd met stilstaan nageven..paarden die dat niet zijn,gebruiken stilstaan om onder de druk van de hand uit te komen..

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:13

Elisa2 schreef:

Zo rij ik hem ook, en als ik gewoon halthoud dan gaat het wel goed, maar met een hand aan de teugel, ja dan kasn hij er natuurlijk weer onderuit komen, nou ja ik hen donderdag wedstrijd en ik zal wel kijken hoe het gaat.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:21

probeer dan te dusdanig te oefenen dat ie nageeft zonder dat jij je hand gebruikt..geef je hand bewust weg met halthouden..en laat hem op je zit nageven..sucses inieder geval!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:23

Elisa2 schreef:
probeer dan te dusdanig te oefenen dat ie nageeft zonder dat jij je hand gebruikt..geef je hand bewust weg met halthouden..en laat hem op je zit nageven..sucses inieder geval!

Bedankt, ik zal het proberen........ Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:40

Dat doet mijn paard dus ook. We rijden inmiddels M en heb er nog nooit een opmerking over gehad. Misschien moet je meer tijd nemen voor je overgang. Eerst je peerd weer in de hand stellen en dan pas aandraven. dan krjg je niet drie dingen op een hoop.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:25

Ik heb het ook, en heb er laats nog een 2 voor gehad Gaaaap. Maar in de les, tijdens het losrijden op de wedstrijd gaat het perfect. Maar eenmaal in de proef, voelt hij dat de verbinding iets losser wordt, en loopt hij gewoon aan met zn hoofd in de lucht. Maar tot zover heb ik er eigelijk ook nog geen oplossing voor gevonden.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:42

Mijn paard doet het ook met groeten, hoppa koppie omhoog en rondkijken, maar ik heb er ook nog nooit commentaar op gehad.
Maar ik wil dit wel opgelost hebben voor ik in het M zit.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:34

Het si wel een keer goed gegaan. Was buiten in de regen. Hij had nog nooit zo de hele proef braag naar beneden gelopen. Met stilstaan. Hij wilde zn hoofd omhoog doen, voelde wat druppeltjes op zn neus, en hij deed weer heel snel zn hoofd naar benenden Haha!

Femmes86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:18

Dat wordt dus onderweg een glaasje water meenemen Knipoog
Mijn paard doet het ook, al heb ik er nog nooit lager dan een 6 voor gekregen. Gewoon netjes halthouden en groeten, en de tijd nemen voordat je de overgang naar de draf maakt. Als jouw paard echt zo nageeflijk etc. loopt zoals jij zegt, moet dat eigenlijk geen probleem zijn. En laat anders lekker kijken dan, zolang je de overgang maar weer goed voorbereid en laat zien dat je paard wel degelijk nageeflijk is, zijn er denk ik weinig jury's die dat afstraffen.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:22

MissSisa schreef:
Het si wel een keer goed gegaan. Was buiten in de regen. Hij had nog nooit zo de hele proef braag naar beneden gelopen. Met stilstaan. Hij wilde zn hoofd omhoog doen, voelde wat druppeltjes op zn neus, en hij deed weer heel snel zn hoofd naar benenden Haha!

Mijne loopt ook altijs beter in de regen! Dan houdt ie zn hoofdje wel naar beneden. Gewoon blijven proberen. Als je overgangen verder goed zijn is het niet zo erg!

AL_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:46

heeel veel oefenen, eerst gewoon halthouden aan det teugel.
dan laat je een hand los, de 3e keer doe je je hand op je been.
bij de 4e keer ga je groeten.
Vaak herhalen totdat hij weet wat de bedoeling is

( als je snapt wat ik bedoel ?!)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:51

Ik heb het vandaag geprobeerd en het mislukte dus. Maar ja, mn pony vond het ook reuze interressant!!! (oma's die 5 meter voor hem de trap op stampen, een auto in de hoek, langslopende mensen).