Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Citaat:Op 2001-12-12 21:41, schreef Fitzroy:
Ik heb toch wel een kanttekening. Zij zegt dat het systeem alleen geschikt is voor goede paarden.
Maar de hamvraag is: wat is een goed paard?
Dat is natuurlijk een subjectief gegeven.
. Er zijn namelijk wel een paar kanttekeningen bij te zetten die in het Bit-artikel duidelijk vermeld worden. Zoals de schrijfster hier zegt is een vereiste een 'goed' paard. Zoals Fitzroy helemaal correct opmerkte wordt nergens gezegd wat een goed paard is aangezien dat tamelijk subjectief is. Logischer is dan om te zeggen dat paarden geselecteerd moeten worden op de bruikbaarheid van deze methode, net als wat Anky doet; een paard dat niet in haar methode past gaat eruit. Er zijn daarintegen ook veel ruiters die de methodes aanpassen op het paard en daar ook goed mee uit de voeten kunnen (zoals Otto-Crepin). Die paarden komen alsnog aan de top en hebben dus het benodigde talent. Dat komt er alleen niet uit als je star vasthoudt aan je eigen schema.
). Als ik door de bladen snuffel zie ik tegenwoordig echter zo ontzettend veel paarden achter de loodlijn lopen (inclusief veel Anky's en Isabellen) dat dat niet meer echt toeval kan zijn.

)

Citaat:Paarden als Rembrandt en Bonfire waren de eerste paarden die werkelijk volledig werden doorgewerkt, maar laat je dergelijke types constant tot het uiterste gaan dan worden ze alleen maar heter en korter in de hals. De oude stijl was meer toegesneden op paarden met minder bloed die voortdurend aan de gang moesten worden gehouden. Deze stijl van rijden wordt echter steeds minder geappricieerd.