Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
RUBYWHITE schreef:ik denk dat dit wijze raad is waar je wat aan hebt...
Rytje schreef:Zou het graag willen, maar misschien kan je je voorstellen dat ik nu twee zadels (die ik dit jaar gekocht had) moet verkopen omdat ze niet goed waren/passen. Daarbij wil ik die scheve natuurlijk niet verkopen omdat je een ander paard zijn rug verknal. En ik moet nog een nieuw zadel kopen dus zou mijn paard graag willen helpen met zoiets maar heb er nu het geld echt niet voor.
Balkjes ga ik zeker doen! Begin vandaag!!!!
daantjuhhh schreef:ik heb m eerst elke dag anderhalf uur moeten longeren aan de bijzet...
Kendra schreef:Anderhalf uur?? Lijkt me onverantwoord! Je doet je paard dan wel wat aan..Een half uur is meestal wel genoeg. Eventueel 2 x daags 20 minuten.
Over longeren aan de bijzet zijn de meningen trouwens verdeeld, vooral bij rugproblemen. Nadeel is dat ze aan de voorkant kunnen gaan hangen, je zult dus ontzettend van achteren moeten activeren (veel overgangen dus en flink voorwaarts). In combi met cavalettiwerk (geen gewone balkjes, echte cavaletti) vind ik wel dat het helpt, dan moeten ze toch even afzetten en de rug bollen.
Voor het overige geef ik de voorkeur aan de pessoateugel.
Tyrza"]
Rugproblemen oplossen door het trainen van de buikspieren??
Leg dat eens uit?
[/quote]
[quote="AdB schreef:Paarden waarbij hoefkatrolontsteking is vastgesteld zijn zeer gebaat bij onze trainingsmethode: de pijn vermindert en verdwijnt in vele gevallen, omdat onze methode van paarden ruggangers maakt (paarden die hun rug loslaten en hun buikspieren gebruiken) ipv schenkelgangers (paarden die niet schwungvol door de rug bewegen). Bron: website Antoine de Bodt
... Ik weet het!