Maar als je dus gewoon over de hoefslag in een bak, en een grote volte bij A of C rijdt, moet een paard dat gewoon kunnen? En een wat ouder houterig paard? Kan die dat?
Het zijn vast domme vragen, maar ik vind bochten zoo eng
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Ik heb net vorige week maandag voor het eerst gegegalopeerd en dit was precies de angst die ik ook heb: in de bochten dat ie onderuit glijd en we vallen. Ik ben gewoon doorgegaan en het ging allemaal goed LovesSaartje schreef:ik vind dat ook altijd best eng, omdat ik bang ben dat ze op de verkeerde hand galoperen, en dan vallen, tijdens de bocht, omdat iemand bij mij op msn een keer met haar pony gevallen is toen ze een volte wilde galoperen op de verkeerde hand.
Kayila schreef:Wat vind ik het fijn om dit allemaal te lezen. Ik heb net vorige week maandag voor het eerst gegegalopeerd en dit was precies de angst die ik ook heb: in de bochten dat ie onderuit glijd en we vallen. Ik ben gewoon doorgegaan en het ging allemaal goed
. We hebben ook 2 voltes gegalopeers en die gingen ook goed. Wel ga ik in de bochten (net als op een moter haha) mee hangen ipv netjes rechtop te blijven zitten en daardoor komt waarschijnlijk ook het idee dat we onderuit zullen glijden....
Zonder geinen, verzamelen is het belangrijkst, is hele zware training, maar op het laatst was ik zover dat ik 8-en in de galop kon rijden in voltes met doorsnee van 10 meter... Maar dat moet je niet zomaar proberen, want dan doe eerder kwaad dan goed...