Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:mijne heeft een tijdje gegalopeerd met de kont naar binnen, bij mij hielp het door haar een beetje schoudervoor te laten galoperen, maar niet heel erg overdreven, hielp goed, en nu doet ze het niet meer, en is het gewoon een kwestie van heel recht stellen
Citaat:Rijden jullie mss met een zweep? Het kan ook zijn dat ze de hulp van de zweep niet leuk vinden en dus als protest met de achterhand naar binnenkomt.
kirstin schreef:Nee in draf kan ik haar prima rechtrichten. De galop is een hele slechte gang van haar, het gaat steeds beter, maar als ik rechtsom niet voldoende oplet springt ze direct verkeerd aan. Nadeel is ook nog dat de bak vrij zwaar is, werkt niet echt mee. Daarbij heeft ze M2 gelopen, dus ze weet heel veel trucjes om onder het werk vandaan te komen...
Wat trouwens ook een oefening is: een hele flauwe gebroken lijn rijden waarbij ze wel de wendingen moeten doen. Dan moet hij wel even rechtgericht worden.
. Wil paard naar rechts op die lijn, dan laat ik rechterteugel los en stuur hem even naar links, dan zit er wel even een kronkel in die lijn
, maar als je dit blijft herhalen dan heb je op gegeven moment rechte lijn en is paard rechtgericht, op 2 gelijkmatige teugel aanleuning en zal zijn hals verlengen om te ontspannen.
Citaat:Niet elk paard kent schoudervoor
Gewoon een beetje doen alsof je een stukje de volte op wil maar dan wel op de hoefslag houden. Je beide handen iets naar binnen en je buitenbeen er voorzichtig bij zodat de schouder iets naar binnen gaat. En dan je binnenbeen er wel bij dat ie dus op de hoefslag blijft en tegelijk blijf je die kont dan een beetje recht duwen. Gewoon echt doen alsof je de volte op wil, op het moment dat ie een klein stukje gaat, binnenbeen erbij en op dat kleine stukje naar binnen houden. Het hoeft echt maar een superklein stukje te zijn!Bets schreef:Ja vind het wel beetje vreemd dat alleen in galop paard scheef gaat. Want dan moet hij in draf ook niet volledig rechtgericht zijn. Ik heb dat althans nog nooit meegemaakt. Je aanleuning op teugels kan in draf ook niet gelijkmatig zijn. Echt niet.
Maar idd goeie oefening is slangelijnen rijden, net doen of je om pionnnen heen rijdt, maakt paard flexibel in rug en los.