van 2 verschillende mensen les?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

van 2 verschillende mensen les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 10:49

Het zit zo: ik rij nu op zaterdag en krijg al 6 jaar van dezelfde iemand les. Maar omdat ik weekenddienst heb, om het weekend, kan ik maar om de week en rij ik mn inhaalles weer bij een ander. En die geeft opeens heel veel aanwijzingen, waar ik ook weer lekker mee aan de slag kan OK dan!. Maar het gaat dus wel om en om de ene week van die les, de andere week van de ander etc. Aan de ene kant denk ik dat het wel goed is, omdat iedereen weer op andere dingetjes let, maar is het niet verwarrend aan de andere kant? wat denken jullie?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:02

Ik had ook altijd van twee mensen les, de ene is ook nog eens eigenaresse van t paard. Het ging bij ons altijd wel goed, je pikt toch de dingetjes er uit die je zelf het beste kunt gebruiken.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 11:04

bedankt voor je reactie Lachen
nog meer mensen met ervaringen/inzichten?

snowwhiteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:12

Hoi, ik heb ook van 2 mensen les en dat is soms wel verwarrend... Maar in de meeste gevallen gaat het goed . Je moet idd gewoon dingetjes eruit pikken die voor jou en je paard het beste werken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:23

ik heb van drie mensen les, en dat gaat prima. Je ontwikkelt toch ook je eigen stijl en past daar de aanwijzingen in.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 11:59

Als beide personen op een zelfde manier te werk gaan maakt het natuurlijk helemaal niets uit. Maar als ze een totaal andere manier van aanpak hebben word het natuurlijk lastig. Dit is iets wat je zelf aan moet voelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 12:10

Ik krijg van 3 mensen les: maandags en zaterdag van instructrice, donderdag zitles van iemand anders en de rest van de week van de eigenaar van het paard. Bij mij gaat dit goed, maar ik heb altijd het idee dat als het een weekje niet lekker gaat, het dan ook niet lekker gaat met 3 verschillende mensen met les. Als het lekker gaat met mezelf en poy, dan gaat het beter.
Waarschijnlijk omdat iedereen een andere oplossing voor je "probleem" verzint, en dat werkt niet altijd even goed.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 13:41

ik heb ook van 2 mensen les, vindt het wel prettig ze hebben allebei hun eigen dingen waar ze op letten, en dat werkt goed. en als ze tegenstrijdige adviezen geven, dan doe ik gewoon wat het beste werkt, en soms is dat een combi van die 2.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 14:51

Ik vind het wel lastig, heb een paar keer van twee mensen les gehad en ik merk dat ik het erg moeilijk vind om m'n eigen stijl dan te vinden. Heb nu sinds een jaar weer 1 lesgeefster en ik voel me daar beter bij - bovendien ga ik beter rijden.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 15:02

Bedankt voor de reacties Lachen leuk om te lezen!
Gister reed ik dus bij die andere instructrice bij ons op stal, en opeens moest ik mn beugels een gaatje korter doen en heel anders gaan zitten enz. En vandaag toen ik voor mezelf ging rijden ging het opeens stukken beter Haha! !! Maar van mn instructrice die ik al 6 jaar heb vind ik het ook heel leuk om les te krijgen, maar krijg ik weer minder aanwijzingen, maar aan de andere kant doen we in de les weer andere dingen die ook leuk zijn.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:31

ik heb met me ene paard steeds van dezelfde les en met me andere paard van 4 verschillende mensen les, en dat gaat heel goed

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 15:38

mirjamalvaro schreef:
ik heb met me ene paard steeds van dezelfde les en met me andere paard van 4 verschillende mensen les, en dat gaat heel goed

is dat niet verwarrend om van zoveel mensen les te krijgen?

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:45

ik krijg nu 2x in de week les van 2 verschillende personen, ze legge dingen wel anders uit, maar zijn beide wel in consekwent(ofzo) in b.v links is links en rechts is rechts..

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 15:49

Dat is bij mij met beide ook. Maar de een waar ik minder vaak les van krijgt, ziet weer allemaal andere dingen. Waar ik dan weer veel aan heb Lachen. Maar de ander heeft vind ik meer afwisseling in der lessen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:54

Denk dat je er wel veel aan hebt, gewoon de goede dingen er uit proberen te halen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:55

ik heb mijn hele leven tot nu toe steeds van verschillende mensen les gehad soms wel vier in dezelfde periode. Ik reed ook op maneges mee op manegepaarden en ook op mijn eigen paarden.
Je moet vasthouden aan wat werkt! Dat is het makkelijkste. En verder kun je ook rustig zeggen... de andere instructeur wil het zo, wat denk jij daarvan. dan krijg je tekst en uitleg, dat is soms wel eens nodig. Een instructeur die meteen begint te roepen dat je hulpteugels nodig hebt is een slechte instructeur. Ook eentje die meer op je paard rijdt dan zegt hoe je het moet doen. Ze mogen best wel eens proberen op wat voor een paard je zit, of wat voordoen, maar voor de rest is het de bedoeling dat ze jou met het paard op een lijn krijgt. Voor alle duidelijkheid, ik geef ook les, dus ik bekijk het even van twee kanten...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 15:59

ik heb ook een tijd geleden les gehad van 2 mensen, van mijn huidige instructrice, en van haar vader, het ging een tijd goed, maar ze gaven toch beide anders les, ze wilde natuurlijk wel beide het zelfde resultaat, maar de weg erna toe was anders, en daardoor moest ik zo omschakelen als ik van 1 van die 2 les had, dus heb ik toch maar gekozen voor mijn instructrice, die kan me ook veel meer wedstrijdgericht helpen, haar vader kijkt af en toe nog wel eens mee, maar heb er dus geen les meer van Lachen

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:03

Aan de ene kant heb ik ook zoiets van je haalt ergewoon uit wat werkt. Maar dat is best lastig, want lin heeft best wel moeite met de rechtergalop en bij beide instructrices moet ik dat anders oplossen.
Bij "instructrice a" moet ik mn gewicht een beetje verplaatsen, door een beetje naar buiten te "draaien" en dan moet ie kosten wat het kost in galop. En bij "instructrice b" moet ik wel recht zitten, goed op mn zitbeenknobbels, dan met mn kuit aandrukken voor de galop en daarna eventueel sporen en zweep gebruiken. En bij instructrice a moet ik met knopspoortjes rijden van 1.5 cm ongeveer en bij de ander moet ik met wielen. ( als het aan mij had gelegen had ik nog zonder gereden, maar het zal wel nodig zijn)
Dat vind ik best verwarrend zo eigenlijk.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:04

Ik heb ook een tijd lang van 2 mensen les gehad, van de ene elke week priveles en de andere elke week verenigingsles. Dat beviel heel erg goed.

Beide kwamen in de basis heel erg met elkaar overeen, en daarnaast gaven beide net weer verschillende handige tips. Werkte dus perfect!!

Het kan prima, zolang beide maar redelijk op 1 lijn zitten.
Geven beide heel verschillend les, of werken ze heel verschillend naar het zelfde doel toe, dan kan dat best lastig zijn of problemen geven.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:34

bedankt voor je bericht Lachen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:45

Linardsje23 schreef:
Aan de ene kant heb ik ook zoiets van je haalt ergewoon uit wat werkt. Maar dat is best lastig, want lin heeft best wel moeite met de rechtergalop en bij beide instructrices moet ik dat anders oplossen.
Bij "instructrice a" moet ik mn gewicht een beetje verplaatsen, door een beetje naar buiten te "draaien" en dan moet ie kosten wat het kost in galop. En bij "instructrice b" moet ik wel recht zitten, goed op mn zitbeenknobbels, dan met mn kuit aandrukken voor de galop en daarna eventueel sporen en zweep gebruiken. En bij instructrice a moet ik met knopspoortjes rijden van 1.5 cm ongeveer en bij de ander moet ik met wielen. ( als het aan mij had gelegen had ik nog zonder gereden, maar het zal wel nodig zijn)
Dat vind ik best verwarrend zo eigenlijk.

Je moet natuurlijk niets.
Als jij je ergens niet prettig bij voelt dan hoef je dat ook niet te doen.

Ik krijg ook van 2 personen les.
Van 1 dressuurles en van 1 springles.
Ik ben erg tevreden over mijn dressuurles.
Met springles krijg je eerst een half uur dressuur les en dat is een erg andere manier van les geven ik doe dan wel zoveel mogelijk mee maar doe dat alleen als ik spring voor de rest rijd ik op de manier hoe ik dressuur rijdt soms heeft ze wel handige dingen en die combineer ik dan mooi.
Zo is het ook niet zo verwarrend voor mijn pony.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 16:49

Daar zit ik dus nog over te twijfelen of ik me er prettig bij voel. Want om bij mn vaste instructrice al mn lessen te rijden is onmogelijk ivm mn weekenddienst (om het weekend). En nu zit ik me af te vragen of dit een oplossing is. Ben dus benieuwd naar ervaringen van andere bokkers om zo tot meer inzicht te komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 16:59

Ik zei al, instructeurs die te snel naar hulpmiddelen grijpen deugen niet. Geen wielsporen! en sporen en zweep voor zo´n simpel probleempje. Ik zou naar instructrice a luisteren!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:58

------------------------------------------------------------------------
mirjamalvaro schreef:
is dat niet verwarrend om van zoveel mensen les te krijgen?

Ik heb dan op mijn 3 jarige les (2 keer in de week) ze geven allemaal op dezelfde manier les. En met een 3 jarige kun je nioet zoveel dus krijg ik eigenlijk steeds dezelfde aanwijzingen.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-04 18:29

oke bedankt voor je reactie Lachen