Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en dan ga ik toch echt wel in verlichte zit zitten, scheelt me toch weer paar stoten in mijn rug, en zo bokt ze een beetje onder me door, vaak zijn het maar 6 bokken ofzo, en rijden we daarna weer ontspannen verder
sorayalover1 schreef:Een paard wat er echt vandoor ging: kneepje links kneepje rechts dan allebei en dan los. Dan begin je met kneepje rechts, links, allebei los.
Zo krijgt je paard er geen 'harde' mond van en ze luisteren er nog goed op ook!
Phynix schreef:Ikzelf zie het nut er niet van in om je paard te belonen als hij terug komt uit de galop. Ik ga mijn paard niet belonen als hij met iets stopt, wat hij allang niet had mogen doen. Ik beloon mijn paard als hij iets goeds doet, niet als hij iets fouts corrigeert. Maar wie weet elk paard kan er anders op reageren....

Ik ben nog nooit zo bang geweest. Heb haar een schop gegeven (sorry hoor) en toen sprong ze gelukkig vooruit en stond ze op vier benen en had mijn vriendin me inmiddels in de gaten en ging in stap over...
Lusitana schreef:eh, het voelt een beetje tegen natuurlijk om te gaan drijven als je een rotspad afsjeest, hoewel het dressuurmatig wel klopt.
Lusitana schreef:Oh eh, vergeten erbij te zetten dat we hier wel in de bergen rijden op rotspaden, met ravijnen (al of niet diep) ernaast. zowel ik als mijn vriendin zijn eens op een jong paard in galop naar beneden gesjeesd, waarbij het paard het hoofd tussen de benen stopt, dus je hebt niks voor je. als je je handen hoog houdt, in zo´n geval, gaat het hoofd alleen meer tegen de borst bij dit soort paarden (Lusitano´s), in mijn en haar ervaring tenminste. Of ze nemen het bit tussen de kiezen en dan ben je verder van huis. In elk geval errug eng en ik ben niet bang uitgevallen, ik reed altijd op paarden waar anderen niet meer opdurfden en veel paarden en ponies ingereden..
) stelling te vragen wisselend links en rechts, zodat je het initiatief overneemt en ze minder vast kunnen houden door hun hals en gewicht in je hand te hangen. Dan vooral echt opzij stelling vragen zodat ze echt moeten buigen. Dat werkt bij Andrew meestal ook. Net als dat zigzaggend over het pad gaan zoals hierboven iemand vertelde
Maar dat gaat dan niet rijtechnisch correct
. dit zou ik op een smal pad met ravijn liever niet proberen
Jij liever dan ik op zulke paarden!